فرمانده انتظامی شهرستان گرگان گفت: در کشف جرائم در شهرستان گرگان آمار خوبی داریم و بیش از ۷۵ درصد سرقت‎ها در این شهرستان کشف می‎شود.

کاهش جرائم خشن در شهرستان گرگان

به گزارش گلستان24؛سرهنگ محمد  شیرازی صبح امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم  استان گلستان با اشاره به تعریف و اهمیت امنیت اظهار داشت: امنیت این است که فردی که در جامعه زندگی می‎کند احساس آسایش خاطر داشته باشد و وقتی فرزند خود را به مدرسه می‎فرستد یا به مسافرت می‎رود از امنیت خانه و فرزند خود مطمئن باشد.

وی تصریح کرد: احساس امنیت در استان گلستان بالا است، بیشتر سرقت‎ها در شهرستان گرگان خرد و ناچیز بوده و از نظر پلیس یک سرقت کوچک نیز سرقت است و باید با اقدامات پیشگیرانه مانع آن شویم.

فرمانده انتظامی گرگان با بیان اینکه در استان گلستان میزان وقوع سرقت نسبت به دیگر استان‎ها با توجه به جمعیت استان کمتر است، تاکید کرد: همیشه تاکید داریم که همراه پلیس، رسانه‎ها نقش پررنگی دارند و در بحث امنیت و احساس امنیت و هشدار پلیسی رسانه‎ها نقش بسزایی دارند.

شیرازی ادامه داد: در برنامه‎های تلویزیونی و رادیویی و رسانه‎‎های مختلف که هشدارهای از سوی پلیس بیان می‎شود در جلوگیری از بزه اجتماعی نقش بی‎بدیلی داشته است.

وی با بیان اینکه رسانه‎ها باید به جلوگیری از جرائم، مردم را آشنا کنند و رسانه‎ها نقش مهمی در زمینه امنیت اجتماعی دارد، گفت: در سال‎های گذشته پلیس درصدد افزایش میزان همکاری و تعامل با رسانه‎ها بوده و سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان گلستان نیز به این مهم تاکید داشتند.

کاهش جرائم خشن در شهرستان گرگان

فرمانده انتظامی گرگان یادآور شد: جرائم خشن در شهرستان گرگان در مجموعه کاهش داشته و سرقت‎ها که از نظر مبلغ ریالی بالا بوده کاهش یافته اما از نظر میزان سرقت با سال گذشته برابر هستیم.

شیرازی افزود: گاهی سهل‌انگاری‎ها مانند روشن گذاشتن خودرو و ترک آن منجر به سرقت‎ها می‎شود و همشهریان نیاز است نکات ایمنی را در ترک منزل، خودرو و غیره رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در کشف جرائم آمار خوبی داریم و بیش از 75 درصد سرقت‎ها در شهرستان گرگان کشف می‎شود، تاکید کرد: با توجه به تاکید فرمانده انتظامی استان گلستان برای پاکسازی نقاط آلوده طرح‎های مقطعی در نقاط مختلف برگزار شده و چندین مرحله پاکسازی در گرگان و شهرهای اطراف داشتیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار