رئیس پلیس آگاهی گلستان خبر داد

رئیس پلیس آگاهی گلستان از کشف 97 درصد قتل‌های به وقوع پیوسته در استان خبر داد و گفت: سلاح سرد و سلاح شکاری بیشترین آلات قتل در 10 ماه نخست امسال در استان بوده است.

97 درصد کل قتل‌های به وقوع پیوسته استان کشف شده است

به گزارش گلستان24؛مجتبی مروتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص جرائم خشن در استان و نزاع‌ها و درگیری‌هایی که منجر به قتل می‌شود اظهار کرد: متاسفانه در حوزه کنترل خشم به شدت دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: حمل سلاح به ویژه سلاح سرد یکی از معضلات و مشکلاتی است که به شدت اکثر جوانان و نوجوانان را دچار مشکل می‌کند و چه معنی دارد که یک نوجوان با خودش چاقو حمل کند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان با گلایه از عدم نظارت کافی خانواده‌ها بر عملکرد فرزندان و کنترل رفتار و اقلام حمل شده توسط فرزندان گفت: حمل آن چاقو در ظاهر شاید نکته خیلی بزرگ و خاصی نباشد اما کوچکترین شی تیز در زمان عصبانیت باعث بروز اتفاقات ناگواری می‌شود که بسیاری از این حوادث جبران ناپذیر است.

مروتی گفت: برخی از خانواده‌ها اسلحه شکاری دارای مجوز دارند و به این نکته دقت نمی‌کنند که این سلاح را فقط فردی که دارای مجوز نگهداری و حمل دارد می‌تواند استفاده کند و دارنده سلاح در حفظ سلاح و عدم دسترسی آن توسط فرد یا افراد دیگر باید بیشترین دقت و احساس مسئولیت را داشته باشد.

وی اضافه کرد: سلاح باید در محل امن و ترجیحا گاوصندوق مخصوص سلاح نگهداری شود که متاسفانه بسیاری از دارندگان سلاح این موضوع را در نظر نمی‌گیرند و سلاح را به سادگی در اختیار سایر افراد خانواده قرار می‌دهند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس که چه میزان از قتل‌های استان تا امروز منجر به کشف شده است، گفت: 97 درصد کل قتل‌های به وقوع پیوسته استان تا امروز کشف شده است.

مروتی بیان کرد: چند قتل کشف نشده باقی مانده که قاتلان آنها شناسایی شده و یا همدستان آنها دستگیر شده‌اند و روند دستگیری متهمان اصلی پرونده‌ها در حال انجام است و کارآگاهان به صورت شبانه‌روزی برای شناسایی و دستگیری متهمان در تلاش هستند.

وی اضافه کرد: وقوع قتل در استان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته و کشف قتل‌ها طی این مدت نیز نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داشته و گلستان در حوزه قتل رتبه 14 در کشور است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: موضوع قتل در استان با توجه به شاخصه‌های امنیتی و جمعیتی استان وضعیت نگران کننده‌ای نیست و بازتاب قتل‌ها در فضای مجازی باعث شده تا مردم احساس نگرانی کنند.

مروتی تاکید کرد: حقیقت این است که ما از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم و در حوزه کشف قتل‌ها نیز مشکلی وجود ندارد و اشرافیت کاملی نیست به این موضوع داریم و کارآگاهان ما عملکرد بسیار خوبی در این بخش داشته‌اند.

وی متذکر شد: تقاضای ما از مردم به ویژه جوانان این است که آلات سرد همانند چاقو، زنجیر، تبر حمل نکنند زیرا کوچکترین عصبانیتی باعث استفاده از این آلات و وقوع قتل می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تاکید کرد: چاقو و اسلحه شکاری در گلستان بیشترین آلات قتلی است که در پرونده‌ها به آن رسیده‌ایم و متاسفانه اسلحه غیرمجاز در استان به راحتی حمل می‌شود که این یک هشدار بزرگ است.

مروتی با اشاره به اینکه عمده قتل‌های استان به دلیل اختلافات خانوادگی اتفاق افتاده است، گفت: متاسفانه بیشترین جرائم خشن استان بین سنین 15 تا 28 سال اتفاق می‌افتد که معمولا دنبال سرقت گوشی، کیف‌قاپی و جرائم اینگونه هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار