درعلی آباد کتول رخ داد:

مامور اداره آب شهرستان علی آباد کتول روز گذشته بدون اطلاع مدیریت و عوامل اجرایی مدرسه اقدام به جمع آوری کنتور آب هنرستان تربیت بدنی شهرستان علی آباد کتول نمودند و این در حالی بود که تعدادی از دانش آموزان در سرویس بهداشتی مدرسه بودند!

قطع آب و جمع آوری کنتور آب مدرسه به دلیل بدهی! ‏+ تصاویر

به گزارش گلستان24؛به نقل از کلاس بیست؛ امروزه کمتر خانواده ای را می توان که با درس و کتاب و مدرسه بیگانه باشد. چرا که اکثر خانواده ها دارای فرزند دانش آموز هستند و یا کسانی که هم فرزندان شان بزرگتر شده اند ، احوال درس نوه های خود را جویا هستند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه هایی است که ضریب نفوذ و در برگیری آن در جامعه اگر ۱۰۰ نباشد، نزدیک به صد است.

از برآیند گفتار فوق نیز چنین بر می آید که اکثر خانواده های ایرانی از شرایط مدارس و نحوه اداره شدن آنها اطلاع کامل دارند و با وجود اینکه در بخشنامه ها صراحتاً دریافت هر وجهی از والدین دانش آموزان غیر قانونی تلقی می شود، همگان می دانیم که اداره مدارس با سرانه ناچیزی که اداره آموزش و پرورش واریز می کند، عملاً ممکن نیست و این سرانه حتی کفاف ابتدایی ترین نیاز مدرسه را نمی دهد و اداره مدرسه با وجوهاتی که والدین در قالب کمک به مدرسه پرداخت می کنند، میسر است.

بر همین اساس یکی از دغدغه های دائمی مدیران مدارس نحوه پرداخت هزینه های جاری مدارس به ویژه قبوض آب و برق و گاز است که همواره یکی از اصلی ترین معضلات در آموزش و پرورش بوده و هست. اما خوشبختانه بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس مقرر شد در سال اینده مدارس از پرداخت آب و برق و گاز معاف شوند.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارتسنیم  اظهار کرد: با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس تمام مدارس کشور از پرداخت ‏هزینه‌های آب، برق و گاز از ابتدای سال ۹۷ معاف شدند‎.‎

در واقع دولتمردان با مشاهده معضلات و گرفتاری های مدارس این تصمیم منطقی را اتخاذ نموده تا باری ‏از دوش مدیران مدارس برداشته شود و بهتر بتوانند در جهت خدمترسانی به دانش آموزان گام بردارند. ‏

 

اما ظاهراً در برخی از شهرستان ها نوع نگاه ها و تصمیمات مدیران شهرستانی با دغدغه های دولتمردان تفاوت های اساسی و ماهوی دارد و نقداً برخورد قهریه را خوشتر از تعامل و مدارا و رعایت اصول اخلاقی و انسان دوستانه می دانند.

حجت گفتار فوق قطع آب و جمع آوری کنتور هنرستان تربیت بدنی علی آباد کول بدون اطلاع مدیرو عوامل مدرسه است. صبح دیروز ماموران اداره آب و فاضلاب شهرستان علی آباد کتول بدون اطلاع مدیریت و عوامل اجرایی مدرسه اقدام به جمع آوری کنتور آب هنرستان تربیت بدنی شهرستان علی آباد کتول به دلیل بدهی نمودند و این در حالی بود که تعدادی از دانش آموزان در سرویس بهداشتی مدرسه بودند!

قطع آب و جمع آوری کنتور آب

 

هر چند رعایت قانون و اجرای نص صریح قانون امری منطقی و پسندیده است ولی قطع آب بر روی دانش آموزانی که صفر تا صد هزینه های مدرسه را تقبل می کنند با هیچ منطق و قانونی سازگار نیست و به نوعی دهن کجی به نظام آموزش و پرورش و بی حرمتی به مقوله علم و دانش است. در واقع تاوان ناهماهنگی در توزیع بودجه و کمبود بودجه و سرانه مدارس را نباید مدیر مدرسه یا دانش آموزانی بدهند که فقط و فقط برای کسب علم و یادگیری رفتار های پسندیده اجتماعی پای به مدرسه گذاشته اند.

جا دارد فرماندار و سایر مسئولان محترم شهرستان به جد پیگیر این قضیه باشند تا شاهد چنین کج سلیقگی هایی در سطح مدارس که به نوعی زیر سوال بردن سایر خدمات دولت است، نباشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار