آیت الله قدمی در مراسم بزرگداشت بانوی ایثار در گرگان :

حافظ کل قران و مدرس خارج فقه گفت :بیکاری نظام خانواده ها را متلاشی و از تشکیل خانواده جدید هم جلوگیری می کند ، رئیس جمهور مملکت که روحانی است می گوید در اشتغال فرقی بین زن و مرد نیست .

تاسف دارد می گویند اسلام به زن ظلم کرده

به گزارش گلستان24؛حضرت آیت الله سید حبیب الله قدمی استاد حوزه و دانشگاه ، حافظ کل قران کریم و مدرس خارج فقه و اصول ، عصر امروز دوشنبه 30 بهمن ماه در مراسم "بزرگداشت بانوی ایثار" که به همت "انجمن نویسندگان گلستان هوران" و "هیئت شهدای رسانه استان گلستان" برگزار شد ، اظهار کرد : بهترین و برترین کتابی که مورد توجه حضرت زهرا (س) بوده قران است و از جهت دیگر بحث زن و اینکه انسان از دو جنس ذکر و مونث آفریده شده نیز در قران آمده است .

آیت الله قدمی افزود : در خصوص زن برخی ها این موجود را ضعیف و ناتوان می شمارند ، برخی نیز آن را موجود برتر و در این میان برخی ها نیز در شعار می گویند فرقی بین زن و مرد نیست اما باید ببینیم واقعیت و حقیقت زن از دیدگاه قران چیست ؟ آیا قران بین زن و مرد تفاوتهایی قائل شده و آیا این موارد به نفع زن یا به ضرر آن است .

مایه تاسف است برخی می گویند اسلام به زن ظلم کرده

وی تصریح کرد : باید اظهار تاسف بکنیم از آن دسته مسلمانهایی که می گویند اسلام به زن ظلم کرده و این افراد حرف دشمن را زده و آب به آسیاب دشمن می ریزند .

این استاد حوزه و دانشگاه گفت : فرقی بین عرب و عجم نیست ، فرقی هم بین زن و مرد نیست و ملاک طبق آیه قران تقوی است ، ممکن است سوال پیش بیاید اگر ملاک تقوی است پس چرا می گویند سادات جهنم نمی روند و نزد خداوند قرب خاصی دارند ، از این جهت باید گفت سادات بودن ممکن است امتیاز باشد اما ممکن است دردسر ساز نیز باشد .

قدمی ادامه داد : یک وقتی  یک انسان معمولی معصیت می کند یک وقتی یک سید ، یک وقتی یک روحانی و یک وقتی یک بسیجی و یک وقتی هم یک مسئول معصیت می کند ، شعاع معصیت به دین و انقلاب و نظام و بسیج و اهل بیت آسیب می رساند و طبعا چنین فردی باید در سطح گسترده ای پاسخگوی معصیت خود باشد .

وی تاکید کرد :  اما یک وقتی یک پاسدار فی المثل کار خوبی انجام می دهد یا یک امام جمعه ای در سر پل ذهاب از وقتی زلزله آمده رفته در چادرها زندگی می کند ، پس ملاک تقوی است و اگر فرضا سید ثواب بیشتری می گیرد ، عقاب بیشتری هم می گیرد .

تفاوتهای کارکردی زن و مرد

حافظ کل قران کریم با اشاره به اینکه خداوند متعال یک فرق هایی بین زن و مرد گذاشته افزود : مرد باید برود و بیرون کار کند ، اگر مغازه دارد و دروغ بگوید و کم فروشی کند و  اگر رشوه بگیرد باید به جهنم برود ، مرد جلوی این و آن خم می شود و دستور می گیرد ، چرا باید چنین کارهایی بکند چون نفقه به عهده اوست و مرد است که نوکر زن است  و مرد نه تنها بابت این کارها پولی نمی گیرد بلکه پول هم می دهد ، پس ببینید چقدر خداوند به زن لطف کرده و به او گفته تو مثل ملکه زنبور عسل در خانه بشین و زنبورهای دیگر برای خدمت رسانی به شما کار کنند .

آیت الله قدمی اشاره کرد : سوال پیش می آید که چرا مرد باید مهریه بدهد ، اگر غرض از آن مسئل جنسی است که دو طرف از این رفتار لذت می برند و استفاده می کنند ، هزینه های زندگی را هم باید مرد بدهد ولی با این وضع مهریه را هم باید مرد بدهد و ازدواج بدون مهریه جایز نیست ، چرا ، چون این شخصیتی است که اسلام به زن داده است که یک هدیه ای از طرف مرد به او داده شود و دو تکلیف مالی نفقه و مهریه بر دوش مرد نهاده است .

اسلام به زن احترام کرده است

وی اضافه کرد : در طول زندگی این مرد است که باید مواظب زن باشد ، امنیت و مسکن او را تامین کند و این یک احترامی است که اسلام برای زن قائل شده ، حالا اسلام طرفدار زن هست یا مرد ؟ حتی در بحث ارث هم خدا برای زن نصف مرد قرار داده در حالی که اگر دست من و شما باشد هیچ حقی برای زن قائل نمی شویم چون می گوییم مسئولیتی ندارد و همه خرج ها و مسئولیتها بر عهده مرد است .

مدرس خارج فقه و اصول یادآور شد : جهاد از روی دوش زنان برداشته شده و ممکن است اعتراض کنند که اگر جهاد نکنیم فردای قیامت چطور در صف مجاهدین باشیم ، خدا می گوید خوب شوهرداری بکن ، من ثواب مجاهدین فی سبیل الله را به تو می دهم ، با اخلاق بد شوهرت بساز من ثواب می دهم زیرا تکلیف سنگین از روی دوش تو برداشته شده و در کنارش ثواب تکلیف را به زن داده است .

زندگی برخی ها نشان از زندگی حسینی و زهرایی ندارد

قدمی با بیان اینکه پیامبر (ص) بهشت را زیر پای مادران خوانده ، تصریح کرد : این در حالیست که مرد همه جا کار می کند اما دین برای زن ارزش قائل شده اما متاسفانه امروز شاهد رفتارهایی مشابه در ایام فاطمیه و ایام محرم هستیم ، برای امام حسین عزاداری می کنیم اما می بینیم زندگی ها برخی ها یزیدی است ، برخی ها خودشان ستمگرند و نشانی از زندگی امام حسین ندارند ، زندگی شان فرعونی است .

 

وی تاکید کرد : در مورد زندگی حضرت زهرا (س) و سیره ایشان نیز اگر پای صحبتهای مسئولین بنشینید، ایشان را الگو معرفی می کنند اما سمت و سویی در رفتار و زندگی روزمره به سمت ایشان ندارند .

برخی زنان با ماهی 200 هزار تومان کار می کنند

این محقق برجسته گلستانی بیان کرد :  متاسفانه آمدیم شغل را مقدس و با ارزش توصیف کردیم که امروز خانم ها مجبورند با ماهی 200 هزار تومان و بعضا مجانی حتی در برخی از مغازه ها و دفترخانه ها کار می کنند ، چرا اینجوری شده است در حالیکه اسلام گفته زن باید ملکه خانه باشد اما ما به عنوان کارگر داریم این رو جا می اندازیم .

آیت الله قدمی با اشاره به بیکاری جامعه گفت : بیکاری دارد نظام خانواده ها را متلاشی می کند و از تشکیل خانواده جدید هم جلوگیری می کند ، رئیس جمهور مملکت که ظاهرش آخوند و اسمش روحانی است می گوید در اشتغال فرقی بین زن و مرد نیست ، خانم ابتکار معاون رئیس جمهور هفته گذشته در آق قلا گفت رئیس جمهور توجه ویژه ای به اشتغال زنان دارد یعنی عملا زنان شاغل شوند .

حب ریاست را در زنان تقویت می کنند

وی ادامه داد : در حالیکه مرد تکلیف نفقه و مهریه را دارد و باید برای نظام در اولویت اشتغال باشد اما می بینیم که بر خلاف این مسیر عمل می شود ، خیلی از زنان حریص مدیریت و ریاست می شوند و خیلی از فتنه ها از همین حب ریاست ها بوجود آمده است و آوردیم این را در دامن زن تقویت کردیم .

این پژوهشگر مسائل دینی اضافه کرد : متاسفانه امروز در قوه قضاییه هم می خواهند قاضی زن تربیت کنند و حتی من در بنیاد شهید مشهد دیدم که در همه آنجا زنها کار می کردند .

قدمی خاطرنشان ساخت : چرا می خواهیم الگوی دینی و یک مادر تولید کننده اسلام که بهشت زیر پای اوست را به عنوان یک کارگر و زنی که پول در بیاورد ، تقلیل دهیم ، زنی که کار کند و پول در بیاورد برای مرد و خانه هزینه نمی کند چون خداوند تکلیفی برایش وضع نکرده و لذا جامعه در نقطه مخالف قران و حضرت زهرا عمل می کند .

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار