استاد حوزه و دانشگاه:

استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از اظهارات مسلمانانی که معتقدند اسلام به زن ظلم و ستم کرده است، گفت: این افراد با بیان چنین سخنانی در حقیقت سخنان دشمنان اسلام را تکرار می‌کنند و آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

بیکاری نظام و خانواده را متلاشی می‌کند

به گزارش گلستان24؛آیت‌الله سیدحبیب‌الله قدمی صبح امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در روایتی فرمودند از دنیای شما نگاه کردن به چهره پیامبر (ص)، صدقه دادن و تلاوت قرآن کریم را دوست دارم.

وی تصریح کرد: قرآن به طور طبیعی یکی از کتاب‌های آسمانی است که در بین کتاب‌های دیگر برترین کتاب است، انسان‌ها را به بهترین راه هدایت می‌کند و دارای باارزش‌ترین مطالب است لذا حضرت زهرا (س) به‌ قرآن کریم اهتمام و علاقه ویژه‌ای داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند از ابتدای بشریت انسان را از دو جنس مذکر و مونث خلق کرده است، گفت: در طول تاریخ گروه‌ها، ادیان و فرقه‌های مختلف در مورد مرد و زن نظرات مختلفی داشتند برخی زن را موجود ضعیف و ناتوان دانستند برخی زن را موجود برتر معرفی کرده و برخی در شعار گفتند بین مرد و زن تفاوتی وجود ندارد.

قدمی با ابراز تأسف از اظهارات مسلمانی که معتقدند اسلام به زن ظلم و ستم کرده است، گفت: این افراد با بیان چنین سخنانی در حقیقت سخنان دشمنان اسلام را تکرار می‌کنند و آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

وی با طرح این سؤال که آیا در اسلام زن و مرد با دو نگاه متفاوت در نظر گرفته شدند، ابراز کرد: آنچه نزد خداوند ارزش دارد تقوا است و بین مرد و زن فرقی وجود ندارد و در روز قیامت با پاداش عمل مشخص می‌شود بین مرد و زن تفاوت نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تفاوت‌های زنان و مردان در قرآن کریم، متذکر شد: خداوند اداره خانواده را به مردان سپرده است، از این رو مرد باید کار کند و مانند نوکری است که نه تنها در قبال وظایف خود از زن پول نمی‌گیرد بلکه به او نفقه هم می‌دهد یا هنگام ازدواج مرد باید به زن مهریه بدهد که این مسائل نشان می‌دهد خداوند چقدر به زنان لطف کرده است.

قدمی با بیان اینکه دادن مهریه به زن نشانه شخصیتی است که اسلام برای زنان قائل شده است، ابراز کرد: نفقه و مهریه دو تکلیف مالی است که خداوند بر عهده مرد قرار داده در کنار آن در طول زندگی باید امنیت زن را تأمین کند و از وی حفاظت کند.

وی با بیان اینکه خداوند در اجرای احکام بار را از دوش زنان برداشته که این مهم نشانه احترام خداوند به زنان است، یادآور شد: خداوند جهاد را از زنان گرفته است اما گفته ثواب شوهرداری برابر با جهاد فی سبیل‌الله است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: همانطور که در ماه محرم برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنیم اما برخی مسؤولان روش زندگی یزیدی، فرعونی و امثال آن دارند و خود ستمگرند و نشانی از خصوصیات امام حسین (ع) در وجود آنها نیست در مورد حضرت زهرا (س) نیز همینطور است در حالی که حضرت زهرا (س) را الگو معرفی می‌کنند جامعه به سمت دیگری در حرکت است.

*بیکاری نظام و خانواده را متلاشی می‌کند

قدمی با بیان اینکه متأسفانه امروزه آنقدر شغل را باارزش جلوه دادیم که برخی بانوان با مبلغ ناچیز حاضرند در محیط های مختلف کار کنند، اذعان کرد: دین اسلام زن را ملکه‌ای معرفی کرده که در خانه باشد اما امروز در جامعه ما زن به عنوان کارگر معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بیکاری نظام و خانواده را متلاشی می‌کند و مانع تشکیل خانواده می‌شود، تصریح کرد: رئیس جمهور کشورمان می‌گوید ما در بحث اشتغال بین زنان و مردان تفاوتی قائل نمی‌شویم که این سخنان نشان می‌دهد عملاً می‌خواهند زن را نیروی کار و مدیر معرفی کند و در بحث اشتغال توجه ویژه‌ای به مردان ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه علاوه‌بر قوه مجریه، قوه قضاییه و سایر دستگاه‌ها نیز از زنان به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند، بیان کرد: در حالی که ارزش‌های دینی ما زن را به‌عنوان مادر و تولید کننده انسان معرفی می‌کند ما می‌خواهیم او را به‌عنوان کارگر و کسی که پول در می‌آورد معرفی کنیم.

قدمی تأکید کرد: جامعه ما عملاً در نقطه مقابل قرآن کریم که مخالف شیوه حضرت زهرا (س) است حرکت می‌کند چراکه حضرت زهرا (س) به‌دلیل معارف قرآن کریم دوستدار آن است و می‌داند جدایی از قرآن کریم انحراف را در پی دارد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار