سرپرست روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان گفت: دوره آموزشی طبخ آبزیان، همراه با جشنواره پخت ماهی و میگو در ۴ شهرستان استان، از امروز برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره آبزیان در ۴ شهرستان استان

به گزارش گلستان24؛هانیه اسمی سرپرست روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ گفت: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، آشنایی با نحوه طبخ صحیح و با مصرف آبزیان، تاثیر آن در رشد، نمو و سلامت اعضای خانواده و به خصوص کودکان و قرار دادن ماهی و میگو در سبد غذایی خانوار ترویج شعار ماهی غذای سلامتی است.

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی در شهرستان‌های بندرترکمن، علی آباد کتول، رامیان و بندرگز، از امروز به مدت یک هفته ،در هر شهرستان به مدت  دو روز برگزار می‌شود.

اسمی در مورد برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در ادامه این کارگاه آموزشی افزود: برنامه روز اول این کارگاه‌ها همراه با آموزش طبخ آبزیان توسط مربی بین المللی آشپزی خواهد بود.

وی گفت: همچنین بانوان علاقمند می‌توانند فردا با تهیه غذا‌های دریایی در جشنواره طبخ آبزیان شرکت کنند و پس از داوری از جوایز نفیس این جشنواره بهره‌مند شوند.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین آیتم برای داوری این جشنواره، نحوه طبخ صحیح با روش‌های پخت سالم، اعم از آب پز و بخار پز و استفاده از سبزیجات در پخت غذا‌ها است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار