سرپرست پلیس فتا گلستان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به توهین و تهدید شهروند گرگانی نموده بود.

هتک حیثیت سایبری در پی اختلاف دانشجو و استاد
به گزارش گلستان24؛سروان وحید صاحبکاران در تشریح این خبر  اظهار کرد: اخیرا یک فقره مرجوعه قضایی به این یگان واصل شده  که شهروند گرگانی مدعی بود اشخاصی سبب هتک حیثیت وی در فضای مجازی شده‌اند  و  تقاضای  پیگیری موضوع  واحقاق حقش را داشت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات و رؤیت مستندات شاکی پرونده و در تحقیقات اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد اشخاصی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به توهین و تهدید شاکی نموده‌اند، لذا با تکمیل تحقیقات فنی و اطلاعاتی متهم که یک خانم گرگانی و از دانشجویان شاکی پرونده بود شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر شد.

سروان صاحبکاران گفت: در تحقیقات صورت گرفته از متهمه، ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، در خصوص انگیزه و علت انجام این کار اذعان نمود، شاکی استاد بنده بوده که به علت مشکلاتی که در دانشگاه باهم دیگر پیدا کرده بودیم برای انتقامجویی اقدام به این کار کردم.

این مقام انتظامی افزود: با تکمیل تحقیقات، متهمه به همراه پرونده مدونه جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا عمومی و انقلاب شهرستان گرگان اعزام  گردید.

سروان صاحبکاران ادامه داد: شهروندان و کاربران عزیز از درج محتویات توهین آمیز بر علیه دیگران خودداری نمایند و   دقت کنند  مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌کنند منطبق با قانون جرایم رایانه‌ای باشد.

این مقام انتظامی خاطرنشان‌کرد: هتک حیثیت و درج محتویات توهین آمیز بر علیه دیگران جرم است و این موضوع در مواد 16،17 و 18 قانون جرائم رایانه‌ای نیز تصریح ‌شده و مجازات ‌حبس و جزای نقدی ‌نیز برای متهمان در نظر گرفته شده است ‌که ‌پلیس فتا به عنوان ضابط قضایی وظیفه رسیدگی و پی جویی اقدامات لازم برای  اعاده حیثیت کاربران را بر عهده دارد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت نیاز به مشاوره و یا برخورد با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCYBERPOLICE.IR .بخش تماس با ما گزارش نمایند.


 منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار