استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اشاره به رقم 200 میلیون دلاری استان صادرات استان در سال جاری گفت: این میزان صادرات در شأن گلستان نیست و باید تلاش کنیم این رقم را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

مشکلات استان با همکاری فعالان اقتصادی قابل حل است

به گزارش گلستان24؛به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در دیدار با فعالان اقتصادی استان، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و هفته درختکاری، با تاکید بر نقش سرمایه‌گذاران استان در توسعه، اظهار کرد: مشکلات استان با همکاری فعالان اقتصادی قابل حل است.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید نگاه قدیمی به سرمایه‌گذار ندارد و معتقدیم که فعال شدن سرمایه‌گذاران در هر کشوری موجب رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم می‌شود.
استاندار گلستان افزود: با وجود همه چالش‌هایی که امروز در عرصه اقتصاد کشور وجود دارد اما نباید فراموش کنیم که 6 سال پیش رشد اقتصادی کشور منفی هفت بود و امروز پیش‌بینی می‌کنیم به مثبت پنج برسیم.
وی یادآور شد: بر اساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران تورم 43 درصدی امروز به زیر 10 درصد رسیده است و این نشان از تغییر رویکردها در کشور دارد.
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت آموزش مدیران و دیدار آنان با سرمایه‌گذاران و شنیدن مشکلات آنان، خاطرنشان کرد: استان گلستان ظرفیت‌های فراوانی برای حضور سرمایه‌گذاران دارد و امروز سرمایه‌گذاران قدم در جایی می‌گذارند که شرایط فراهم باشد.
وی ادامه داد: بزرگترین افتخار ما تغییر نگرش نسبت به تولید است و ما امروز منتظر حضور سرمایه‌گذاران در استان هستیم چرا که دستگاه‌های صدور مجوز پای کار آمده‌اند و موانع تا صدور نهایی مجوز رفع شده است.
هاشمی با اشاره به رتبه ششم استان در ارائه تسهیلات رونق تولید، گفت: گلستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها جز استان‌های بالای کشور در ارائه تسهیلات رونق تولید است و این نشان تغییر رویکردها دارد.
استاندار گلستان خطاب به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی گفت: تلاش ما حل مشکلات و رفع موانع سرمایه‌گذاران است و آن دسته از مشکلات که در حوزه اختیارات استان باشد را حل می‌کنیم و دسته دیگر مشکلات را با مسولان بالادستی منتقل می‌کنیم.
وی یادآور شد: امروز پروسه صدور مجوز در حوزه صنعت استان به 6 روز رسیده است و باید تلاش کنیم به کوتاه‌ترین زمان ممکن برسد همانگونه که در بسیاری از کشورهای پیشرفته این زمان به یک روز ماهش یافته است.
استاندار گلستان با اشاره به اجرایی شدن تعهد استان برای ایجاد 19 هزار و 400 شغل در سال 1396، اظهار کرد: باید این رقم را در سال آینده دو برابر کنیم و ما تنها دنبال ایجاد شغل برای جوانان این استان هستیم.
هاشمی با بیان اینکه ما به حضور سرمایه‌گذاران در این استان افتخار می‌کنیم، گفت: ما از بخش خصوصی می‌خواهیم خطوط تولید خود را افزایش دهند و با تولید محصولات زمینه صادرات آن به خارج از کشور را فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم جوانان و نخبگان ما با تلاش همگان در این کشور رشد کنند، پیشرفت کنند و از کشور خارج شوند.
استاندار گلستان با تاکید بر اینکه وظیفه ما توسعه استان است، گفت: اگر مدیری سنگ‌اندازی کرد و در صدور مجوزها و و مسائل مالی و بانکی مشکلی ایجاد کرد، گزارش اقدامات او ارائه شود.
وی خطاب به فعالان اقتصادی حاضر در جلسه، خاطر نشان کرد: اگر سرمایه‌گذارانی در جاهای دیگر نیز می‌شناسید گلستان را به او معرفی کنید.
هاشمی گفت: باید سالی سه – چهار بار واحدهای تولیدی گلستانی محصولات خود را در نمایشگاه‌های خارجی نمایش دهند.
وی با اشاره به رقم 200 میلیون دلاری استان صادرات استان در سال جاری گفت: این میزان صادرات در شأن گلستان نیست و باید تلاش کنیم این رقم را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار