مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی شهرداری گرگان:

مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی شهرداری گرگان گفت: افزایش برون‌سپاری و برندسازی سیاست جدی شهردار جدید گرگان است که طی چند فرآیند و برنامه‌های پیش رو اجرایی می‌شود.

«آی‌تی» شهرداری گرگان همتراز با شهرداری تهران است

به گزارش گلستان24؛ هادی نادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار کرد: یکی از رویکردهای مدیریت جدید شهرداری گرگان حرکت با برنامه به سمت محقق شدن چشم‎انداز 1404 شهر گرگان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حال تدوین برش میان مدت چهار ساله در افق 1400 در شهرداری گرگان برای رسیدن به چشم‌انداز  1404 گرگان هستیم که این برنامه به صورت پروژه محور است و قصد داریم این برنامه به صورت کمی و قابل اندازه‌گیری باشد.

مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: در مسیر این حرکت قرار است دو ابزار «آی‌تی» و «جی‌آی‌اس» و اخذ استانداردها به عنوان مبنا و شاخص استفاده شود.

نادری بیان کرد: در حوزه «آی‌تی»، شهرداری گرگان از یک زیرساخت بسیار قدرتمند و همتراز با شهرداری‌های تهران، مشهد و شیراز برخوردار است که می‌توانیم از این زیرساخت، بهره‌برداری‌های بسیار مناسبی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس سعی داریم تغییری را در سیستم اتوماسیون اداری و زیرسیستم‌های اداری و مالی انجام دهیم تا بتوانیم در آینده شاهد اتفاقات بهتری در این حوزه در شهرداری گرگان باشیم که با این تغییر، می‌توانیم نظارت بهتری را بر عملکرد بخش‌های مختلف شهرداری گرگان داشته باشیم.

مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی شهرداری گرگان تصریح کرد: در این راستا تمامی معاونت‌ها و بخش‌های مختلف موظف هستند، برنامه‌ها و پروژه‌های خود را در سامانه در نظر گرفته شده ثبت کنند که با این سامانه می‌توان نظارت بهتری را بر اجرای پروژه‌ها در گرگان داشت.

نادری گفت: در مبحث استانداردها اولویت ما اخذ استاندارد ISO 9001 در حوزه مدیریت کیفیت است که بعد از آن به دنبال اخذ گواهی استاندارهای دیگر در حوزه ایمنی و بهداشت، مدیریت مصرف انرژی، مدیریت امنیت داده‌ها، مدیریت زیست‌محیطی خواهیم بود و این جزیی از برنامه‌های مهم شهرداری گرگان در سال پیش‌رو است.

وی اضافه کرد: برای مثال در حوزه آتش‌نشانی شهرداری گرگان بررسی درباره استانداردهای ایستگاه‌ها داشتیم که مشخص شد امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با استانداردهای ملی برابر است و حتی در برخی از بخش‌ها، بالاتر از استانداردهای ملی است.

مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی شهرداری گرگان تصریح کرد: استاندارد شهربازی کودکان یکی از استانداردهای اجباری است که باید انجام دهیم که این کار را چند ماهی است آغاز کردیم و در برنامه داریم که گواهی استاندارد شهر بازی‌های شهر گرگان را در ماه‌های پیش رو اخذ کنیم.

نادری گفت: یکی دیگر از سیاست‌های شهردار جدید گرگان، برون‌سپاری خدمات است زیرا برون‌سپاری خدمات باعث چابک کردن سازمان و نظارت بر حسن انجام کار توسط پیمانکاران می‌شود که نتیجه آن بهبود عملکرد، افزایش بهره‌وری و ارائه خدمت بهتر به شهروندان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خدمات شهری، فضای سبز و حتی اجرای برخی از پروژه‌ها به بخش خصوصی سپرده شده است و قصد داریم این سیاست در شهرداری گرگان تقویت شود تا خدمات تخصصی توسط پیمانکاران تخصصی ارائه شود.

مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی شهرداری گرگان اظهار کرد: یکی از حوزه‌های موفقی که در شهرداری گرگان برون‌سپاری شده، حوزه «آی‌تی» است که جز معدود شهرداری‌های کشور هستیم که سه نیرو در کادر شهرداری وجود دارد و تمام فعالیت‌های پشتیبانی «آی‌تی» شهرداری توسط پیمانکار بخش خصوصی انجام می‌شود و این در حالی است که در بسیاری از شهرداری‌ها شاهد فعالیت بیش از 12 نیروی کادر شهرداری برای مدیریت «آی‌تی» هستیم.

نادری گفت: ساختار منابع انسانی شهرداری گرگان نسبت به بسیاری از شهرداری‌های همتراز خود مناسب بوده و این موضوع باعث شده شهرداری گرگان چابک‌تر از بسیاری از شهرداری‌های همتراز به فعالیت خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: در دنیای امروز، شهرداری‌ها به دنبال برندسازی هستند و گرگان از شرایطی برخوردار است که با توجه به مزیت‌های نسبی می‌توان در بسیاری از حوزه‌ها برندسازی کرد.

مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی شهرداری گرگان تصریح کرد: برای نمونه، طبیعت گرگان، بافت تاریخی گرگان، صنایع دستی و حتی غذاهای سنتی گرگان قابلیت برندسازی دارد.

نادری گفت: سیاست برندسازی در شهرداری گرگان با جدیت در دستور کار قرار دارد و در این راستا نخستین استارت آپ برندسازی شهری با محوریت گردشگری را در اردیبهشت سال 1397 برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: این برندسازی و تقویت زیرساخت‌های گردشگری به طور حتم باعث ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و شهر گرگان خواهد بود و تجربه موفق آن در شهرهای مختلف کشور نشان داده این سیاست یکی از موضوعات مهم و انکارناپذیر در مدیریت جدید شهری می باشد.

وی در پایان متذکر شد: چشم‌انداز گرگان در سال 1404 شهری آرامش دهنده و فرح بخش با محیط زیستی سالم و سبز، توانمند در جذب توریست، پیشرو در فناوری اطلاعات با شهروندانی با نشاط و مشارکت‌پذیر و نمونه در سطح منطقه شمال کشور است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار