سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: زمین لرزه 3.6 ریشتری بامداد چهارشنبه در شرق استان خسارتی نداشته است.

زلزله در گلستان خسارتی نداشت

به گزارش گلستان ۲۴ ؛از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه ساعت 8 دقیقه و 52 ثانیه بامداد امروز به بزرگی 3.6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) به مرکزیت کلاته خیج در استان سمنان ثبت و در برخی شهرستانهای شرق گلستان نیز احساس شد.
مرکز لرزه نگاری این زلزله را در عمق 10 کیلومتری زمین و در عرض جغرافیایی 36.845 درجه شمالی و طول جغرافیایی 55.264 درجه شرقی ثبت کرده است.
سیدخالق سجادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این زمین لرزه در شهرستانهای رامیان و آزادشهر در شرق استان گلستان احساس شد.
به گفته وی؛ مرکز این زلزله در 22 کیلومتری رامیان و 26 کیلومتری شهر نوده خاندوز از توابع آزادشهر بوده است.
استان مرزی و شمالی گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت از لحاظ جغرافیایی روی گسل های فعال زلزله قرار دارد، اما هنوز پهنه بندی زلزله آن انجام نشده که این مشکل احتمال آسیب پذیری استان را افزایش داده است.
به گزارش ایرنا 27 اسفند سال گذشته نیز زلزله ای 4.6 ریشتری ساعت 6.23 دقیقه صبح یکشنبه در شرق استان گلستان روی داد که خوشبختانه خسارت مالی و آسیب جانی نداشت.
مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز این زلزله را نیز کلاته خیج و در فاصله 23 کیلومتری شهر رامیان و 28 کیلومتری نوده خاندوز از توابع شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان اعلام کرده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار