رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: کارگاه استخراج معدن زمستان یورت آزادشهر، از زمان حادثه معدن، تعطیل شده و در آینده نزدیک با اعتبار حدود ۴ میلیارد تومان تجهیز و ایمن خواهد شد.

اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز معدن زمستان یورت

به گزارش گلستان24؛حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در دیدار با خانواده‌های جان‌باختگان معدن در فرمانداری شهرستان آزادشهر گفت: معدن زمستان یورت آزادشهر پس از حادثه اتفاق افتاده در سال گذشته تعطیل و به ۳۵۰ کارگر فعال در این معدن، بیمه بیکاری پرداخت شد و زمانی که تهویه و نکات ایمنی آن انجام شد، دوباره شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: پس از حادثه معدن، از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیته حقیقت یاب در وزارتخانه تشکیل شد و این حادثه مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت، و مقصرین به دادگستری معرفی شدند.

قوانلو درباره مقصران حادثه معدن افزود: بخشی از علت حادثه، تهویه طبیعی است که در اردیبهشت و آبان هر سال انجام می‌شود و بخش دیگر مربوط به پیمانکار بوده، که در دادگستری مورد پی‌گیری است.

وی گفت: ۲ هزار نفر در معادن حوزه شهرستان آزادشهر در حال فعالیت هستند و با قرار دادن تهویه مصنوعی و طبیعی و نظارت‌های دقیق تلاش داریم تا چنین اتفاقی دیگر رخ ندهد.

صادقعلی مقدم سرپرست دفتر فنی استانداری گلستان همچنین گفت:قبل از حادثه معدن آزادشهر، این معدن به وسایل ایمنی و یک سری ماسک‌ها و کپسول‌ها مجهز نبود و کارکنان بدون آموزش لازم، در زمان حادثه و تجهیزات ایمنی در معدن کار می‌کردند.

وی افزود: در آن زمان که تجمع گاز حتی به ۲ هزارو ۵۰۰ (p. P. M) رسید، همه تلاش ما این بود که حتی یک نفر را نجات دهیم.

سرپرست دفتر فنی استانداری گلستان گفت: زمانی که آخرین جان‌باخته، مرحوم کمالی‌وطن، رانتده لوکوموتیو، را از داخل تونل خارج کردیم، متوجه شدیم حتی موتور‌های غیراستاندارد در این فضا به کارگیری شده است.

مقدم افزود: در حال حاضر معدن آزادشهر، شرایط مناسب و ایمنی قابل قبولی دارد و هر ۲ هفته یکبار نظارت‌های لازم انجام می‌شود.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار