خانواده جان‌باختگان معدن آزادشهر از مسئولان استانی و ملی خواستند که کارگران جان‌باخته در حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر شهید اعلام شوند.

تولیدات معدن زمستان یورت آزادشهر افزایش می‌یابد

به گزارش گلستان24؛نزدیک به یک سال پیش بر اثر حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در روز 13 اردیبهشت 1396، 43 نفر از معدن‌کاران گلستانی جان باختند.

استاندار گلستان و شماری از مسئولان استانی برای دلجویی و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه در فرمانداری آزادشهر حضور یافته و خواسته‌های این خانواده‌ها را بررسی کردند.

کمالی وطن به نمایندگی از خانواده جان‌‌باختگان حادثه معدن آزادشهر اظهار داشت: مهم‌ترین خواسته این خانواده‌ها, شهید اعلام شدن این جان‌باختگان است, از تعداد 43 جان باخته, 30 نفر به کمک 13 نفری که در تونل گیر کرده بودند، رفتند و این ایثار و فداکاری این افراد را می‌رساند.

وی افزود: از کانال‌های مختلف برای این کار اقدام کردیم, اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم, به نظر می‌رسد, فداکاری این جان‌باختگان, کمتر از آتش‌نشانان نیست.‌ انتظار داشتیم شهرداری آزادشهر در یک‌سال گذشته تندیس مناسبی از این حادثه, در بهترین نقطه شهر احداث کند, تا مسافران و گردشگران با دیدن این تندیس, آن حادثه را تداعی کنند.

شفاف‌سازی در برخورد با مقصران حادثه معدن آزادشهر انجام شود

نماینده خانواده جان باخته معدن آزادشهر تاکید کرد: ما هیچ اطلاعی از مقصرین و رسیدگی به پرونده آنها که تا چه مرحله‌ای رسیده نداریم و امید داریم در این مورد شفاف‌سازی لازم صورت گیرد.

کمالی وطن گفت: مبلغی که ما به عنوان حقوق دریافت می‌کنیم, یک میلیون تومان است و این کفاف مخارج زندگی ما را نمی‌دهد و این حقوق هم برای افرادی که سابقه طولانی در این معدن داشتند و چه افرادی که به تازگی در آن جا مشغول به کار شدند, یکی است و این عدالت را نمی‌رساند.

دستگاه‌های تهویه مصنوعی در معدن زمستان یورت نصب می‌شود

فرماندار شهرستان آزادشهر هم در این مراسم گفت: تهویه‌های مصنوعی برای ارتقاء ایمنی معدن زمستانه آزادشهر خریداری و تا قبل از سالگرد جان باختگان این معدن, نصب خواهد شد.

سید رسول حسینی اظهار داشت: در نیمه فروردین ماه سال جاری جلسه‌ای با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط به حادثه معدن در آزادشهر, بر 2 محور ایمنی معدن و مطالبات کارگران و خانواده جان‌باختگان تشکیل شد.

وی افزود:با توجه به اینکه در این جلسه, مطرح شد که برای ایمنی کارگاه استخراج این معدن, نیاز به تهویه‌های مصنوعی و طبیعی است, 3 دستگاه تهویه مصنوعی از اوکراین خریداری شده که تا 11 اردیبهشت سال جاری نصب خواهد شد.

فرماندار شهرستان آزادشهر تصریح کرد: حقوق مهر و اسفند ماه سال 96 به اضافه عیدی و پاداش مطالبه کارگران این معدن بود, که در اسفندماه, 2 حقوق آنها پرداخت شد و پاداش و عیدی آنها باقی مانده است.

تولیدات معدن زمستان یورت آزادشهر افزایش می‌یابد

حسینی تاکید کرد: به مدیرعامل شرکت معدن زمستان یورت آزادشهر, یک میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود تا معوقات تامین اجتماعی و برق را پرداخت کند.

وی یادآور شد: با تجهیز ایمنی کامل این معدن قرار است, تولید 3 هزار و 500 تن ذغال سنگ در این معدن را به 5 هزار تن افزایش دهیم که اشتغالزایی نیز افزایش خواهد یافت.

در پایان این مراسم, استاندار گلستان از فرزندان و خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن آزادشهر قدردانی کرد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار