رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان از تحویل فلامینگو مصدوم از سوی علاقه مندان حیات وحش به محیط بانان غرب استان گلستان خبر داد و گفت: این پرنده از گونه های حمایت شده، است.

فلامینگو مصدوم تحویل محیط زیست غرب گلستان شد

به گزارش گلستان24؛علی بیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک ماهیگیر این پرنده مصدوم را در دریای خزر مشاهده و به محیط زیست بندرترکمن در غرب گلستان برای تیمارداری منتقل کرده است.
وی افزود: اقدامات اولیه درمان این پرنده که از ناحیه پا دچار جراحت است توسط کارشناسان محیط زیست طبیعی انجام و با ثبت داده های مورفولوژیکی برای سیر مراحل تکمیلی درمان به اداره امور حیات وحش محیط زیست گلستان انتقال می یابد. 
به گفته وی؛ در این برهه زمانی بیشتر پرنده های پیر و یا مصدوم که توانایی پرواز نداشته و از کلنی های اصلی خود جا مانده اند، در زیستگاه های آبی حوزه میانکاله و آشوراده دیده می شوند که توسط علاقه مندان به حیات وحش به ساحل منتقل و برای درمان به ادارات محیط زیست تحویل می شوند.
بیانی گفت: با فرهنگ سازی انجام شده شاهد همراهی مطلوب مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست هستیم به نحوی که حتی گونه های حلال گوشت مصدوم را به محیط زیست تحویل می دهند که جای قدر دانی دارد.
به گزارش ایرنا فلامینگو از پرندگان کنار آبزی است که پاها و گردن بلند با حداکثر طول 130سانتیمتر دارد و از گونه های حمایت شده است، حفاظت از زیستگاه ها و محل تولید مثل آن برای حفظ بقای این پرنده ضروری است. 
شهرستانهای ساحلی بندرترکمن و گمیشان در غرب و شمال غرب گلستان در ایام مختلف سال میزبان تعداد زیادی از گونه های پرندگان آبزی و کنارآبزی است.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است؛ این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار