رییس المپیک ویژه ایران:

رئیس المپیک ویژه ایران گفت: ۲۵۵ معلول کم توان ذهنی در بازی های ویژه المپیک گلستان شرکت می کنند.

۲۵۵ معلول در بازی‌های المپیک ویژه گلستان شرکت می کنند

به گزارش گلستان24؛اصغر دادخواه در نشست خبری بیست و چهارمین همایش بازی‌های المپیک ویژه معلولان که در گلستان برگزار می شود، اظهار کرد: در بازی‌های امسال ۲۵۵ معلول کم توان ذهنی به همراه ۸۸ مربی از سراسر کشور شرکت دارند.

وی افزود: گلستان تنها استانی است که بازی‌های ویژه المپیک برای دومین بار متوالی در آن برگزار می شود.

دادخواه ادامه داد: این بازی‌ها توسط مراکز توانبخشی سراسر کشور انجام می شود و به هیچ عنوان دولتی نیست.

وی گفت: هزینه های این بازی ها نیز توسط مراکز میزبان و حمایت خیران به عهده گرفته می شود و این بازی ها در دیگر کشورها نیز از پشتوانه های دولتی برخودار نیست.

رئیس المپیک ویژه استان با بیان اینکه در افتتاحیه این بازی ها ۱۵ مرکز توانبخشی گلستان حضور خواهند داشت، اظهار کرد: یکی از اهداف حضور مراکز بهرزیستی در این بازی ها تشویق این مراکز برای اجرای این بازی ها و حضور معلولان کم توان ذهنی در بازی هایی است که امکان حضور آنان و ارائه توانمندی هایشان را همانند افراد عادی فراهم می سازد.

دادخواه گفت: در المپیک ویژه امسال از سه کشور گرجستان، کویت و لبنان حضور خواهند داشت که این میهمانان برای اولین بار شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه بازی های بوجی، دو ومیدانی و فوتسال از جمله برنامه های ورزشی این المپیک است، افزود: هدف از اجرای این بازی ها افزایش سطح تمرکز معلولان کم توان ذهنی است و بنا داریم با افزایش بازی ها این امکان را برای معلولان ذهنی مراکز بوجود بیاوریم تا باور کنند به آنها توجه ویژه شده و دیده می شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار