کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: بر اساس الگوهای پیش‌یابی اداره‌کل هواشناسی استان گلستان انتظار داریم در بعدازظهر امروز شاهد جریانات جوی گرم و جنوبی در سطح استان گلستان باشیم.

هوای گلستان گرم می شود

به گزارش گلستان24؛محمد بلبلی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بعدازظهر امروز جریانات جوی گرم و جنوبی در سطح استان گلستان فعال خواهد شد و استان گلستان هوای گرمی را تجربه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دمای هوای شهرستان گرگان 14 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است، تصریح کرد: آسمان استان گلستان صاف است و رطوبت نسبی 93 درصد گزارش شده است و باد آرام و دمای هوای شهرستان گرگان 14 درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

*اینچه‌برون به عنوان گرمترین نقطه گلستان گزارش شد/ گرگان به عنوان سردترین نقطه استان گلستان ثبت شد

کارشناس هواشناسی استان گلستان از افزایش یک درجه سانتیگرادی دمای هوای شهرستان گرگان خبر داد و ابراز کرد: دمای هوای شهرستان گرگان در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

بلبلی با اشاره به اینکه شهر اینچه‌برون به عنوان گرمترین نقطه استان گلستان گزارش شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس الگوهای پیش‌یابی اداره‌کل هواشناسی استان گلستان در روز گذشته در گرمترین ساعت شهر اینچه‌برون با حداکثر دمای هوای 32 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرمترین نقطه استان گلستان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه خنک‌ترین نقطه استان گلستان شهرستان گرگان معرفی شد، اذعان کرد: در شب گذشته تا این لحظه خنک‌ترین نقطه استان گلستان شهرستان گرگان با حداقل دمای هوای 14 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان سردترین نقطه استان گلستان ثبت شد.

*جریانات هوای گرم و جنوبی از بعدازظهر امروز در استان گلستان تقویت می‌شود

کارشناس هواشناسی استان گلستان از افزایش ابر در سطح استان گلستان خبر داد و ابراز کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی استان گلستان در 24 ساعت آینده انتظار داریم که در استان گلستان شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری باشیم گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید برای برخی از نقاط استان گلستان دور از انتظار نیست.

وی از فعالیت هوای گرم و جنوبی در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: به دلیل تقویت جریانات هوای گرم و جنوبی انتظار داریم که از بعدازظهر امروز گرمای هوا را در استان گلستان مشاهده خواهیم کرد.

کارشناس هواشناسی استان گلستان از افزایش دمای هوا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سطح استان گلستان کاهش رطوبت نسبی را در دو روز آینده شاهد خواهیم بود وزش باد گرم در نواحی شرقی استان گلستان نیز دور انتظار نیست.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار