مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان:

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: با توجه به سطح زیرکشت گندم در استان پیش بینی می شود امسال یک میلیون و ۳۳۶ هزارتن گندم از مزارع استان برداشت شود.

پیش بینی خرید یک میلیون و ۳۳۶ هزارتن گندم در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛عباس اغنامی، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: براساس پیش بینی ها امسال یک میلیون و 336 هزار و 100 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.

 

وی افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان برای خرید این محصول 120 مرکز با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار تن در استان تدارک دیده است.

 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه برخی از مراکز خرید گندم استان دارای کسری هستند، گفت: 15 مرکز خرید با ظرفیت 357 هزار و 600 تن دچار کسری هستند که امسال طبق دستور استاندار گندمی به این مراکز تحویل داده نمی شود و خریدی هم از آنها صورت نخواهد گرفت.

 

وی افزود: 55 مرکز تعاون روستایی در استان نیز مشکل استقرار کارشناس فنی دارند که با همکاری جهادکشاورزی این مسئله نیز رفع می شود.

 

اغنامی بیان کرد: خرید گندم در استان براساس معرفی نامه جهادکشاورزی و تطبیق آن با اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی انجام خواهد شد.

 

گفتی است، در سال زراعی جاری بیش از 371 هزار هکتار از اراضی استان گلستان به کشت گندم اختصاص یافته که پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و 300 هزار تن محصول به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود. استان گلستان با این میزان تولید حدود 10 درصد گندم موردنیاز کشور را تولید می کند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار