مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: اجرای سهم سی درصدی زنان از مدیریت ها، خواسته اولویت دار زنان گلستانی است.

زنان گلستانی به دنبال سهم 30 درصدی مدیریت هستند

به گزارش گلستان24؛کلثوم غفاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این موضوع به عنوان یکی ازنیازهای جدی مدیریت استان گلستان در نخستین نشست مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های کشور مطرح شد که امیدواریم به زودی شاهد تحقق آن باشیم.
وی بیان کرد: پیگیری قانون منع خشونت علیه زنان و کودکان، تمهید راهکارهای قانونی حمایت از زنان بد سرپرست، بازنگری آیین نامه مغفول مانده ساماندهی کودکان کار و خیابانی، منع ازدواج کودکان، تخصیص اعتبار برای حمایت از زنان بهبودیافته در کمپ ها، چاره اندیشی پیشگیری از مرگ مادران باردار و گسترش مراکزغربالگری سلامت زنان، دیگر موضوعات مطرح شده از طرف زنان گلستانی در این نشست بود.
غفاری بیان کرد: حمایت بیشتر از بیماران خاص، رسیدگی به وضعیت زنان و کودکان فاقد هویت، پیگیری بیمه زنان خانه‌دار، ضرورت رفع موانع بیمه قالیبافی و حمایت از زنان کارآفرین، ایجاد بازارچه های خوداشتغالی زنان نیز در این اجلاس دو روزه به عنوان خواسته های مهم زنان استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. 
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: طرح تشکیل شورای راهبردی بانوان استان گلستان و تقاضای نشست مشترک اعضای این شورا با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این نشست مطرح و در اولین فرصت ممکن محقق خواهد شد. 
غفاری اظهار امیدواری کرد که با طرح مطالبات حوزه زنان استان گلستان و چاره جویی برای رفع آن گامی موثر برای تحقق اهداف این حوزه و رفع مسائل و مشکلات این قشر برداشته شود.
به گزارش ایرنا نخستین نشست مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های کشور روزهای یکشنبه و دوشنبه 16 و 17 اردیبهشت در تهران برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار