بامداد امروز

رهبران و سردسته‌های باند «خون آشام شمال» بامداد امروز به جرم 13 فقره قتل و 80 سرقت مسلحانه و پس از رسیدگی به پرونده هشت‌ هزار صفحه‌ای توسط دستگاه قضایی، به دار مجازات آویخته شدند.

اعدام رهبران باند «خون آشام شمال»

به گزارش گلستان24؛دو نفر از رهبران و سردسته‌های باند خطرناک «خون آشام شمال» بامداد امروز در محوطه زندان گرگان اعدام شدند.

محاکمه اعضای این باند که پرونده رسیدگی به جرائم آن‌ها غریب به هشت هزار صفحه بود، به اتهام افساد فی الارض و محاربه از بهمن 1395 در دادگاه انقلاب گرگان مطرح رسیدگی بود که پس از تائید حکم اعدام متهم ردیف اول و دوم، این حکم بامداد امروز به اجرا در آمد.

متهم ردیف سوم این پرونده نیز به نفی بلد ( تبعید) محکوم شده است.

 

اعضای این باند مخوف و خطرناک که 13 قتل و 80 فقره سرقت مسلحانه را در استان های گلستان و مازندران مرتکب شده بودند مردادماه سال 1394 با هوشیاری و هوشمندی کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان و در روند رسیدگی به پرونده قتل راننده یک خودروی سواری در گرگان شناسایی و دستگیر شده که در تحقیقات تکمیلی این پرونده و در پی اعترافات متهمان، ابعاد بزرگی از قتل‌های سریالی در شمال کشور کشف شد.

در این پرونده «حسین.س» با ارتکاب به 11 فقره قتل، یکی از خطرناک‎ترین اعضای این باند محسوب می‎شود که در روزهای ابتدایی پس از دستگیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص بخشی از جزئیات جرائمش طی این سال‌ها اظهار کرد: درست است که 11 فقره قتل را انجام دادم اما همه فکر می‎کنند که این قتل‎ها تنها به دلیل سرقت بوده است، در حالی که بیشتر آنها با موضوع موادمخدر و برخی به دلیل مسائل خانوادگی بوده است.

 

وی تاکید کرد: در یک مورد اعضای باند گزارش دادند که در مکانی یک تراکتوری وجود دارد که صاحب آنجا موادمخدر و پول زیاد هم نگهداری می‎کند که به آنجا رفتیم و در نهایت با توجه به آنکه درگیر شده بودیم، برای جلوگیری از گیر افتادن در چنگال پلیس، صاحب آنجا را کشتیم و فرار کردیم.

این عضو خطرناک باند «خون‎آشام شمال» به برخی از جرائم ارتکابی در یکی از کشورهای همسایه اشاره و خاطرنشان کرد: در آنجا من تریاک معامله می‎کردم و شغل اصلی من قاچاق موادمخدر است.

وی اظهار کرد: من تا هدف خاصی نداشته باشم کسی را نمی‎کشم؛ برای مثال اگر می‎دانستم که یک فردی 10 میلیون تومان پول دارد و من هم اسلحه دارم، در ابتدا می‎خواستم که بدون درگیری پول را بدهد و اگر مقاومت می‎کرد برای حفظ جان خودم و از ترس بلافاصله او را می‎کشتم.

 

گفتنی است، اعضای این باند از سال‌ها پیش اقدام به سرقت مسلحانه در استان‌های مازندران و گلستان می‌کردند که در موارد متعدد اقدامات آنها منجر به قتل افراد مختلف شده است.

به گفته هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان یکی از سردسته‌های این باند، همراه پسرش اقدام به سرقت مسلحانه می‌کرده که در تحقیقات اولیه پلیس آگاهی در یک پرونده قتل، این دو فرد دستگیر شده و در ادامه پلیس موفق شد سایر اعضای باند را نیز دستگیر کند

وی تاکید کرد: اعضای این باند ، دام ، انواع ماشین آلات کشاورزی ، موتور آب ، موتورسیکلت و خودروهای سواری را سرقت می کردند و در صورت مقاومت مال باختگان، آنان را نیز با اسلحه به قتل می رساندند.

/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار