معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از مجموع اعتبارات مصوب در بحث مقابله با بیابان زایی حدود ۵۰ درصد آن به استان اختصاص یافت.

اختصاص ۵۰ درصد اعتبارات بیابان به استان

به گزارش گلستان24؛عبدالرحیم لطفی، معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان امروز در جمع خبرنگاران گفت: استان گلستان به ویژه در مناطق شمالی و شرقی در معرض گسترش بیابان قرار دارد.

 

وی افزود: فشار دو اقلیم خشک از شمال و جنوب به عرصه های جنگلی استان از جمله صحرای قره قوم ترکمنستان و بیابان مرکزی ایران موجب شکنندگی منابع طبیعی استان شده  است.

 

لطفی با اشاره به مطالعات انجام شده درباره وضعیت استان در زمینه بیابان زایی، گفت: براساس نقشه ها 300 هزارهکتار از مساحت استان در معرض شدید بیابانی شدن قرار دارد و این خطر 800 هزار هکتار دیگر از اراضی استان را هم تهدید می کند.

 

وی بیان کرد: دو سال قبل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با توجه به نقشه ها و مستندات و پیگیری هایی که انجام شد، پذیرفت که در این استان هم بیابان وجود دارد و بودجه مطالعاتی و اجرایی به آن اختصاص داد.

 

لطفی گفت: سال گذشته از محل اعتبارات ملی پنج میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای مقابله با بیابان زایی برای استان به تصویب رسید که فقط 50 درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار