در کارگروه اجتماعی فرهنگی گرگان عنوان شد

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گرگان گفت: در گرگان به‎ازای هر چهار ازدواج یک طلاق ثبت می‎شود.

آمار بالای طلاق در گلستان

به گزارش گلستان24؛سیدکاظم حسینی ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه ‎اجتماعی و فرهنگی شهرستان گرگان، اظهار کرد: 15 خانه فرهنگ در گرگان وجود دارد که با راه‎اندازی سه خانه فرهنگ دیگر تعداد خانه‎های فرهنگ در گرگان به 18 مورد افزایش می‎یابد.

معاون سیاسی‎امنیتی فرمانداری گرگان؛ حاشیه‎نشینی، طلاق، اعتیاد، خودکشی، فضای مجازی، شیوع مفاسد اخلاقی و طلاق را از جمله آسیب‎های اجتماعی برشمرد و افزود: با توجه به وجود این آسیب‎ها در جامعه دستگاه‎های مختلف اجرایی مانند شبکه بهداشت و درمان می‎توانند در خانه‎های فرهنگ برنامه‎های آموزشی اجرا کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان نیز در این جلسه اظهار کرد: متأسفانه آسیب‎های اجتماعی در جامعه رشد فزاینده‎ای به خود گرفته و نوع و نحوه ورود به آسیب‎های اجتماعی تغییر کرده است.

حجت‎الاسلام حسن نیشابوری تصریح کرد: گرچه دستگاه‎های اجرایی در پیشگیری از رشد فزاینده آسیب‎های اجتماعی اثرگذار بودند اما نتوانستند حتی یک آسیب اجتماعی را به طور کامل برطرف کنند.

وی با بیان اینکه پرداختن به آسیب‎های اجتماعی توسط دستگاه‎های مختلف اجرایی موازی‎کاری تلقی نمی‎شود، متذکر شد: هر دستگاه اجرایی مخاطب خاص خود را دارد و ورود دستگاه‎ها در پیشگیری و کنترل آسیب‎های اجتماعی به‎معنای موازی‎کاری نیست از این رو اگر هر دستگاه اجرایی در حوزه کاری خود و برای مخاطبان خود برنامه‎ریزی کند، می‎تواند گستره کار را تقویت کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه بسیاری از مواقع ورود دستگاه‎های اجرایی در حوزه آسیب‎های اجتماعی غیرتخصصی است، خاطرنشان کرد: به‎عنوان مثال نگاه سازمان تبلیغات اسلامی به آموزش و پیشگیری از شیوع مواد مخدر در جامعه تخصصی و براساس نگاه دینی و مذهبی است که این مسأله در سایر دستگاه‎های اجرایی متفاوت است در واقع تفکیک برنامه‎های دستگاه اجرایی در حوزه آسیب‎های اجتماعی کار را تسهیل می‎کند.

حسن شکرابی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گرگان نیز در این جلسه با اشاره به آمار طلاق در گرگان، گفت: در شهرستان گرگان به‎ازای هر چهار ازدواج یک طلاق ثبت می‎شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار