مدیرعامل ستاد دیه گلستان گفت: ۴۱۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان وجود دارند که برای آزادی آنان به ۴۷ میلیارد تومان نیاز است.

 ۴۷ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان غیرعمد گلستان نیاز است

به گزارش گلستان24؛حمید وسکوئی ظهر امروز در جشن گلریزان در راستای حمایت از محکومین مالی در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: از تعداد 410 زندانی جرائم غیرعمد در گلستان, 83 زندانی جرائم غیرعمد مربوط به شهرستان گنبدکاووس است که این تعداد به 6 میلیارد و 700 میلیون تومان برای آزادی نیاز دارند.

مدیرعامل ستاد دیه گلستان تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان به صورت وام, یک میلیارد و 633 میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض جمع‌آوری و کمک شد و 305 زندانی جرایم غیر عمد گلستانی آزاد شدند که با آزادی 42 زندانی جرایم غیر عمد گلستانی توسط برنامه "ماه عسل" مجموعا 347 زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند.

وسکوئی تاکید کرد: همچنین با برگزاری جلسات صلح و سازش در سال گذشته, 21 میلیارد و 800 میلیون تومان رضایت‌مندی از شاکیان اخذ شد.

خیرین سرمایه‌های معنوی گنبدکاووس هستند

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: خیرین سرمایه‌های معنوی شهرستان گنبدکاووس هستند و در حوزه‌های مختلف در راستا کمک و مساعدت و در جهت ارتقاء شهرستان, تاثیر بسیاری داشتند.

وی افزود: دستگاه قضایی با توجه به دغدغه‌های مختلف, برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد, مستقیم وارد کارزار شده و این نشان دهنده اهمیت و حساسیت امنیت و آرامش مردم است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: خانواده زندانیان, بیش از فرد زندانی, در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارد و با مشکلاتی چون اجتماعی, مالی, معیشتی و غیره مواجه است که کمک و مساعدت شما خیرین می‌تواند تاثیر بسزایی در رفع و کاهش این مشکلات داشته باشد.

رمضانعلی عابدی, رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: این کمک‌ها صرفا برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هزینه خواهد شد و ما به افرادی که به علت کلاهبرداری, ناامنی و تهدید هرچند کوچک زندانی شدند, کمک و رافت نشان نمی‌دهیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این مراسم آشنایی خیرین و مردم با بخشی از واقعیت های جامعه است وانتظار داریم هر فرد به اندازه توان و وسع خود ما را یاری کند.

در این مراسم, مبلغ 63 میلیون و 350 هزار تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان گنبدکاووس جمع‌آوری شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار