معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: با نفوذ سامانه سرد و بارشی، دمای هوا در استان گلستان کاهش یافته و احتمال وقوع بارش‌های رگباری، آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری‌شدن سیلاب در مناطق مستعد استان وجود دارد.

احتمال وقوع سیل در گلستان

به گزارش گلستان24؛محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به ورود سامانه سرد و ناپایدار به استان اظهار داشت: سامانه بارشی از دیروز به استان گلستان نفوذ کرده که سبب کاهش دمای هوا در استان شده و سبب جاری‌شدن سیلاب در استان خواهد شد.

وی افزود: نفوذ سامانه بارشی سبب افزایش ابر، در برخی از مناطق رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات احتمال بارش تگرگ، مواج شدن دریای خزر و کاهش نسبی دما خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: این سامانه بارشی روز دوشنبه به تدریج از استان خارج شده و شرایط جوی عادی خواهد شد.

رحمان‌نیا اظهار کرد: وقوع بارش‌های رگباری، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب در مناطق مستعد استان گلستان در این مدت پیش‌بینی شده است و باید تمهیدات لازم در این زمینه انجام شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان  با بیان اینکه در این مدت دریای خزر مواج و طوفانی می‌شود، افزود: با توجه به این شرایط همه فعالان دریایی، صیادان و به ویژه صیادان پره و دریابانان نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به عمل آورند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار