کلزا کاران گلستانی محصول برداشتی را به انبارها منتقل کنند

به گزارش گلستان24؛ مسعود حقیقت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوای این روزهای سال به طور ناگهانی تغییر کرده و بارش های رگباری و آذرخش (رعد و برق) شروع می شود.
وی اظهار کرد: صاحبان استخرهای پرورش ماهی به ویژه ماهیان سردابی در نوار شمالی کشور نیز مراقب ورود سیلاب به استخرها باشند، همچنین کشاورزان شمال و غرب کشور امروز و فردا محلول پاشی و سم پاشی مزارع را متوقف کنند.
حقیقت در بخش دیگری از این گفت وگو، افزود: نقشه های هواشناسی نشان می دهد امروز سامانه بارشی در غرب ، شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش هایی از مرکز کشور را در بر می گیرد و در بسیاری از مناطق شاهد رگبار ، آذرخش (رعد و برق) و وزش موقت باد شدید خواهند بود.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: امروز در سواحل به ویژه نوار شمالی کشور بارش خواهیم داشت و کاهش نسبی دما در این منطقه همچنان تدوام دارد و شدت بارش ها در مازندران زیاد است.
وی افزود: فردا دوشنبه در نوار شمالی کشور بین 5 تا 7 درجه افزایش دما خواهیم داشت و دما به شرایط عادی این زمان از سال بر می گردد.
به گزارش ایرنا برداشت کلزا از 60هزار هکتار زیرکشت این محصول درگلستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده است.
پیش بینی شده که امسال از این سطح زیرکشت حدود 150 هزار تن محصول برداشت و تحویل مراکز خرید تضمینی در استان شود.
به گزارش ایرنا کلزا یکی از بهترین محصولات زراعی در تناوب کشت غلات و دانه های روغنی در اراضی آبی و دیم است، که موجب افزایش حاصلخیزی خاک، کاهش جمعیت آفات و بیماری ها و علف های هرز مزارع و بالا رفتن 30 درصدی راندمان تولید می شود. 
در سال زراعی 96 – 95 سطح قابل برداشت کلزا در استان 25 هزار و 712 هکتار بود و 50 هزار و 148 تن محصول توسط 20 مرکز به صورت تضمینی خریداری شد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور با دارا بودن 650 هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب های تولید غلات و دانه های روغنی از جمله کلزا به شمار می رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار