امام جمعه گرگان:

همزمان با سراسر کشور؛ خطبه های نماز عید سعید فطر برگزار شد که برخی از ائمه جماعات استان گلستان به مسائلی از قبیل FATF و سیاه نمایی های دشمن اشاره کردند.

شایسته نیست برخی کشورها در یک روز و برخی دیگر در روز دیگر عید داشته باشند

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام ترابی، در خطبه های نماز عیدفطر با اشاره به اهمیت این عید و پیمان با خداوند برای حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان گفت: در این عید با زکات فطره مردم نیازمند را در مال خود شریک می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت بزرگداشت سالروز شهدایی چون شهدای موتلفه اسلامی به ویژه شهید نواب صفوی و همچنین شهدایی چون شهید چمران تاکید کرد و اذعان کرد: گرامیداشت این شهدا هم بر پرورش خودمان اثر گذار است وهم به انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل جدید کمک می کند.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به تهاجم دشمن به ویژه در حوزه تحریم و تهاجم فرهنگی نیز گفت: دشمن سعی در القاء ناامنی و سیاه نمایی در کشور را دارد و نگذارد موفقیت ها و راه روشنی برای مردم مشخص شود.

خطیب نماز عیدفطر گنبدکاووس ادامه داد: وظیفه ما در این وضعیت که دوران سخت تری چون جنگ ، تحریم و عناوین مختلف خلق را در کشور پشت سرگذاشته ایم، سنگین تر است و باید بدانیم خدایی که می تواند دشمن را با از بین بردن عهدنامه ای با نشانه ای مرئی چون موریانه و هزاران نمونه دیگر تحریم کند ، می تواند ما را یاری کند و در صف دشمن شکاف ایجاد کند.

وی بر لزوم توجه به استعدادهای داخل تاکید کرد و گفت: پیروزی دست خداست و این نشانه ها برای این است که تکیه گاههای دورغین و تکیه بر خارج را کنار بگذاریم و به خود تکیه کنیم که در همین منطقه خودمان با تکیه بر استعداد نخبگان و همت و تلاش آنها می توانیم تغذیه کشور را تامین کنیم و مسئولین نیز باید در این مسیر و به اسعتدادها برای ساخت آینده نگاه ویژه ای داشته باشند.

* امام جمعه آزادشهرگفت: FATF همانند سند 2030 است

همچنین امام جمعه شهرستان آزادشهر در خطبه های نماز عید فطر گفت: این روزها صحبت از fatf است. آمریکایی ها و اروپایی ها در برجام تعهد دادند که رابطه بانکی با ایران را برقرار کنند اما به تعهدات خود عمل نکردند و به تحریم بانکی ادامه دادند.

وی افزود: آنها برای اینکه به تعهد برجامی خود عمل کنند شرط گذاشتند که ایران باید fatf (کنواسیون مبارزه با تامین مالی تروریست) را بپذیرد. در fatf دو مسئله وجود دارد. نخست آنکه ایران باید اطلاعات بانکی افراد و گروهایی که آمریکایی ها می خواهند به آنها بدهد. (حساب افراد یا گروهی که تروریست معرفی می شوند بلوکه شود و در اختیار آمریکا قرار گیرد.)

خطیب نماز روز عید فطر آزادشهر تصریح کرد: دوم آنکه از دید آنها، حزب ا... لبنان، حماس، سپاه قدس و در کل جبهه مقاومت اسلامی و هر جریانی که علیه منافع آمریکا و صهیونیست اقدام کند تروریست محسوب می شود.

حجت السلام شهابی عنوان کرد: نتیجه fatf این است که ایران باید بپذیرد نیروهای مستشاری ایران که در عراق و سوریه در حال مبارزه با دشمن می باشند و مدافعان حرم، تروریست هستند و اگر دادگاهی آمریکایی هر یک از سرداران سپاه را خواست ایران باید وی را به آنها تحویل دهد. fatf یعنی هر کسی را که آمریکایی ها به عنوان تروریست معرفی کرد، ایران موظف است وی را به آنها تحویل دهد حتی اگر فرد اول مملکت باشد.

وی ادامه داد: این قضیه مثل قصه ۲۰۳۰ است. آنها افکار پلیدی در پشت این قراردادها دارند. سند ۲۰۳۰ را کشورهای دیگر قبول کردند، اما ۲۰۳۰ با اعتقادات ما منافات داشت و ان را نپذیرفتیم. fatf نیز برای ما قابل قبول نیست زیرا تعریف ما با تعریف آمریکایی ها از تروریست فرق دارد. در تعریف ما، دفاع از اقتصاد، ، فرهنگ، دین، کشور، استقلال و انسانیت مقدس است و تجاوز به کشورهای دیگر، کشتن زنان و کودکان بی دفاع و جنگ برای تسلط بر منابع کشورهای دیگر و ترور افراد تروریست محسوب می شود، اما دیدگاه آمریکایی ها خلاف دیدگاه ما است.

امام جمعه آزادشهرخاطر نشان کرد: ما از نمایندگان ملت می خواهیم در مقابل این دسیسه ها بایستند و fatf را تصویب نکنند.

* امام جمعه گرگان: شایسته نیست برخی کشورها در یک روز و برخی دیگر در روز دیگر عید داشته باشند

همچنین، امام جمعه شهر گرگان در خطبه های نماز عید فطر گفت: امروز برگزاری باشکوه نماز عید فطر در اقصی نقاط دنیا شرافت و عظمت پیامبر بزرگ اسلام را به رخ جهانیان کشیده است.

وی افزود: در دعای قنوت نماز عید فطر خداوند را به‌حق امروز قسم می‌دهیم آنچه را که نیک است برای ما در نظر گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه وحدت و همدلی یکی از موضوعاتی است که در این قنوت اشاره‌ شده، افزود: اجرای این مراسم تجدیدعهد مسلمانان با رسول خدا است.

امام جمعه گرگان گفت: نیاز است علما و دانشمندان در یک کمیسیون اجتماع کنند و به موضوع برپایی نماز عید فطر در روزی مشترک بپردازند چراکه هرچه وحدت همدلی بیشتر باشد آثار و برکات آن را در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در قنوت نماز عید فطر آمده خدایا آنچه را که خیر پیامبر و اهل پیامبر در آن وارد کردی برای ما هم وارد کن و آنچه را که از زشتی بیرون آوردی ما را هم بیرون بیاور، افزود: یکی از موضوعاتی که امروز در جامعه ما بسیار کم‌رنگ شده مسائل اخلاقی است و دعای که امروز در قنوت خوانده‌شده یکی از نیازهای جامعه است.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان مسلمانان خود را تشنگی و گرسنگی دادند تا از امر خداوند اطاعت کنند و خداوند متعال بندگان خود را مورد عنایت قرار می دهد.

وی با بیان اینکه امروز روز پاداش گرفتن است، تصریح کرد: باید سعی کنیم از آنچه که در ماه مبارک بهره گرفتیم نگهداری کنیم چراکه این‌ها سرمایه، ذات و توشه سفر آخرت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: نکته‌ای که جالب نیست و لازم است مسلمانان جهان برای آن تدبیر کنند این است که عید فطر و عید قربان برای عظمت اسلام در سراسر دنیا در یک روز برگزار شود چرا که شایسته نیست برخی کشورها در یک روز و برخی دیگر در روز دیگر عید داشته باشند.

امام‌جمعه گرگان گفت: باخدا عهد و پیمان ببندیم که در طول سال اعمال حرام همچون دروغ انجام ندهیم و امانت را خیانت نکنیم که این‌ها از مهم‌ترین مسائل روز قیامت به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه احسان و نیکی به مردم را نباید فراموش کرد، افزود: برای خدمت‌رسانی به مردم نیاز به پول نیست و هر اقدام نیکی خدمت شناخته می‌شود؛ به طول مثال اگر زمانی شاهد ازهم‌پاشیدگی کانون خانواده بودیم باید از آن جلوگیری کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار