مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان گفت: سال گذشته تعداد 23 پلاک به مساحت 4619 هکتار از اراضی کشاورزی گلستان تعیین تکلیف شد.

4619 هکتار از اراضی کشاورزی استان تعیین تکلیف شد

به گزارش گلستان24؛ «حسن خسروی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رفع تداخلات اجرای قوانیت موادی که بر اساس ماده 54 قانون رفع موانع رقابت و ارتقای نظام مالی کشور بر عهده کمیسیون متشکل از جهاد کشاورزی به‌عنوان رئیس کمیسیون، مدیر امور اراضی به عنوان دبیر، مدیرکل و معاون منابع طبیعی، مدیرکل ثبت، مدیرکل اقتصاد و دارایی به‌عنوان عضو و یک نفر نماینده حقوقی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به پوشش متنوع در استان گلستان و داشتن مرتع، جنگل و اراضی ساحلی از یک سو و اجرای مقررات از جانب اداره منابع طبیعی از سویی دیگر، اجرای قانون سه‌گانه اصلاحات در حدود 90 درصد روستاهای تحت پوشش این استان، منجر به شناسایی 230 پلاک شده است.

خسروی تصریح کرد: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی از ابتدای تصویب قانون و ابلاغ شیوه‌نامه و آیین‌نامه، تعداد 9 پلاک به مساحت مجموعا 223.95 هکتار تا ابتدای سال 96 و تعداد 23 پلاک در سال 96 به مساحت 4619 هکتار بررسی و منجر به صدور رای کمیسیون شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در این میان پلاک‌هایی که سال‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای بین دولت و ملت بودند از جمله بخشی از اراضی ساحلی دریای خزر و شماری از پلاک‌های محدوده شهرستان گرگان وعلی‌آباد کتول، تعیین تکلیف شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز تاکنون با تایید کمیسیون تعداد 2 پلاک در شهرستان مینودشت بررسی و به مساحت مجموعاً 83.19 هکتار تداخل رفع تکلیف شد و 5 پلاک نیز در شهرستان‌های علی‌آبادکتول و کردکوی نیز در دست اقدام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار