رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس از کشف 36 هزار ادکلن قاچاق در شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

کشف و صبط ادکلن قاچاق در استان

به گزارش گلستان24؛ خلیل رجبلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به فعالیت‌های اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس در سال گذشته و توجه ویژه به مبارزه عملی با قاچاق کالا، اظهار کرد: ما یکی از ادارات و نهادهایی هستیم که در حوزه مبارزه با قاچاق کالا رسالت و وظیفه‌مندی داریم و همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط باید در سال حمایت از کالای ایرانی در این حوزه به وسط میدان بیایند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 820 بازرسی توسط مجمع امور صنفی و اتاق اصناف شهرستان از اماکن و فعالیت‌های اقتصادی اصناف مختلف صورت گرفت، افزود: در 35 مورد براساس نظر کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت برای متخلفان پرونده تشکیل شد که بالغ بر 291 میلیون تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس از اجرای 236 گشت مشترک با ادارات و نهادهای نظارتی و 314 گشت و بازرسی مستقل توسط اداره صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: در تمام طول سال بدون وقفه و به صورت متداوم این بازرسی‌ها در حال انجام است.

رجبلی با تاکید بر اینکه در جریان بازرسی‌های صورت گرفته از اصناف مختلف بالغ بر 36 هزار ادکلن خارجی قاچاق کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: 410 کیلو شکلات، 45 دستگاه کولر، یک هزار و 500 عدد آبمیوه و نوشیدنی، 73 هزار نخ سیگار، بیش از 21 گرم طلا و 473 قلم لوازم آرایشی قاچاق در شهرستان گنبدکاووس در جریان بازرسی‌های مشترک و مستقل ما کشف شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون بالغ بر 6 هزار و 800 نخ سیگار قاچاق کشف شده است، ادامه داد: آمار کالاهای قاچاق کشف شده توسط اداره صنعت، معدن و تجارت منهای آمار کشفیات نیروی انتظامی، مرزبانی و نهادهای نظارتی دیگر است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه ما مقابله و برخوردهای قهری را در اولویت‌های آخر برنامه کاری خود در مسیر مبارزه با قاچاق کالا قرار داده‌ایم، تصریح کرد:  اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه از خطرات و آسیب‌های قاچاق کالا بر اقتصاد و معیشت خود مردم اولویت نخست ما در این مسیر است.

رجبلی برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای فعالان عرصه اقتصادی به ویژه اصناف مختلف در شهرستان را اولویت بعدی اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس دانست و تاکید کرد: برگزاری جلسات مرتبط با حوزه قاچاق کالا در سطح شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره تعزیرات شهرستان اقدام مهم دیگر ما در حوزه فعالیت‌های ایجابی در راستای مبارزه با قاچاق کالاست.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مواردی که در حوزه قاچاق کالا به صورت خرد با آن برخورد می‌کنیم به علت فقدان اطلاع و آگاهی لازم فعالان اقتصادی از قوانین و همچنین مضرات قاچاق کالا برای اقتصاد کشور است، اضافه کرد: اگر بتوانیم روزی به نقطه‌ای برسیم که کالای قاچاق را از کشور حذف کنیم می‌توانیم به رشد و بالندگی اقتصاد کشور بیش از گذشته امیدوار باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار