معاون آموزش ابتدایی گلستان:

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان با بیان این‌که جذب دانش آموزان گلستانی در دوره ابتدایی به نسبت میانگین کشور بهتر است، فقر اقتصادی را دلیل اصلی ترک تحصیل در استان اعلام کرد.

افزایش میانگین جذب دانش‌آموز در گلستان

به گزارش گلستان24؛ سید هما عقیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی آموزش ابتدایی، جذب حداکثری و انسداد مبادی بی سوادی است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های در حال انجام بسیاری در این حوزه داریم،گفت: دلیل اصلی ترک تحصیل در گلستان فقر اقتصادی و فرهنگی و همچنین آسیب‌های اجتماعی مانند بدسرپرستی و ... است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مشکل اقتصادی اصلی‌ترین عامل ترک تحصیل در گلستان است.

وی با اشاره به این‎‌که هنوز آمار کشوری جذب در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ اعلام نشده است و شهریورماه اعلام می‌شود، افزود: سال گذشته میانگین جذب دانش‌آموز در کشور ۹۷.۸۳ درصد بود اما میانگین گلستان ۹۸.۰۵ درصد بود و این رقم در گلستان امسال به ۹۸.۳۰ درصد رسیده است.

عقیلی با بیان این‌که در مقطع ابتدایی جذب خوبی داریم اما این باعث نمی‌شود برای جذب بیشتر تلاش نکنیم، یادآور شد: هرسال در شورای آموزش و پرورش موضوع جذب دانش‌آموزان را مطرح می‌کنیم و دستگاه‌هایی همچون بهزیستی، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی را پای کار می‌آوریم و از فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شوراها و افراد با نفوذ شهر و روستا کمک می‌گیریم و با هماهنگی استانداری، سازمان‌های مردم نهاد را در کنار خود داریم تا بتوانیم جذب بیشتری داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار