استاندار گلستان گفت: در راستای توسعه شادی در بین مردم؛ این استان در سال جاری میزبان هفت برنامه فرهنگی ورزشی در سطح جهانی و آسیایی خواهد بود.

7 برنامه فرهنگی ورزشی بین المللی به میزبانی گلستان

به گزارش گلستان24؛ سید مناف هاشمی روز چهارشنبه در آئین پایانی طرح پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در گرگان که با حضور معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: گلستان سال قبل میزبان تنها یک رویداد ورزشی بین المللی بود.
وی با ابراز نگرانی از برخی آمارها در حوزه آسیب های اجتماعی، افزود: برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باید به علم و فناوری تجهیز و در حوزه فرهنگی سرمایه گذاری پررنگ تری صورت گیرد و از مشارکت و همراهی مردم بیش از گذشته بهره مند شویم.
هاشمی بر اجرایی کردن سند پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: این سند یک راهکار و برنامه پنج ساله مقابله با آسیب های اجتماعی را برای استان تعریف کرده تا بتوان آسیب های را کاهش داد و رفع کرد.
استاندارگلستان همچنین بر مصرف بهینه آب توسط شهروندان تاکید کرد و افزود: درحالی که به ساکنان حدود 100 روستای استان با تانکر آبرسانی می شود ،اما در برخی شهرهای گلستان آب به صورت بی رویه هدر می رود.
وی با بیان اینکه گلستان نه تنها برای پیشگیری و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نقشه راه دارد بلکه برای توسعه 100 طرح محوری دارد، افزود: در شرایط کنونی برای اجرا و به نتیجه رسیدن 10طرح بزرگ واولویت دار استان تلاش می شود.
استاندار گلستان اضافه کرد: کنار گذاشتن طرح های توسعه ای استان همچون پتروشیمی راهکار رفع مشکلات نبوده و من این طرح بزرگ را پیگیری خواهم کرد.
به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم گفت: در پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باید از مشارکت سازمان های مردم نهاد بهره بیشتری گرفته شود زیرا دولت به تنهایی ازعهده آن برنمی آید.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی از مسئولان دستگاه های مرتبط در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواست که از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بیشتر بهره مند شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز ازتهیه سند جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان خبرداد و گفت: این سند برای نخستین بار در کشور تهیه و در اختیار سازمان امور اجتماعی وزارت کشور قرار گرفته است.
علی اصغر طهماسبی افزود: در دولت تدبیرو امید به حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی توجه ویژه شده به طوری که سال قبل وزارت کشور 10 میلیارد ریال اعتبار به استانداری ها ابلاغ کرد تا در اختیار سازمان های مردم نهاد این حوزه قرار گیرد.
وی به سرمایه گذاری برای ایجاد و گسترش نشاط و شادابی در میان مردم گلستان هم اشاره کرد و گفت: امسال این استان میزبانی هفت جشنواره فرهنگی و ورزشی بین المللی را برعهده دارد که اولین برنامه مسابقات ووشو است که از یکم تا پنجم تیرماه سال جاری برگزار می شود.
معاون استاندار گلستان؛ کنترل چالش های اعتیاد، پیشگیری از طلاق با برگزاری دوره های آموزشی، توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار، آموزش تشکل های مردم نهاد، حرفه آموزی همسران زندانیان، تلاش برای کاهش معضل حاشیه نشینی را از دیگر اقدام های استانداری با کمک دستگاه های دولتی و تشکل های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد.
در حاشیه این آئین از سند جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان گلستان رونمایی شد که نسخه ای از آن را استاندار گلستان به رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تقدیم کرد.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت است که در 33 نقطه شهری و یکهزارو 75 روستا سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار