مدیرکل دامپزشکی گلستان اعلام کرد که پنج کشور آسیایی مقصد صادرات هفت هزار و 557 تن انواع فرآوردهای خام دامی در سه ماه نخست امسال از این استان بودند.

فرآورده های خام دامی گلستان به 5 کشور صادر می شود

به گزارش گلستان24؛محمودرضا وفایی روز سه شنبه در گزارشی از وضعیت نظارت بر صادرات فرآورده های خام دامی استان در سال جاری به ایرنا اظهار کرد: در اجرای سیاست های اقتصادی دولت و به منظور آسان سازی روند صادرات غیرنفتی در این مدت اقدام به صدور گواهی بهداشتی صادرات انواع فرآورده خام دامی شامل تخم مرغ، خوراک دام و طیور و میگو شد.
وی؛ صادرات 200 هزار قطعه پولت تخمگذار (غذای مرغ)، 25 هزار قطعه جوجه یکروزه مرغ تخمگذار، یک میلیون و 400 هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی،150 هزار تخم مرغ نطفه دار گوشتی و 14 هزار تخم نطفه دار بوقلمون را از جمله اقلام صادرات در حوزه طیور از استان برشمرد.
دکتر وفایی اضافه کرد: کشورهای مقصد این صادرات؛ ترکمنستان، افغانستان ، ویتنام، هنگ کنگ و امارات متحده عربی بود.
در استان گلستان سه مرکز قرنطینه مستقر در پلیس راه نوکنده (غرب)، تنگراه ( شرق) و گمرگ اینچه برون (شمال استان و مرز خشکی با ترکمنستان) فعال است و مجوزهای لازم را برای حمل دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی به خارج از استان صادر می کند.
طبق گزارش جهادکشاورزی گلستان، این استان 970 واحد فعال پرورش طیور با ظرفیت جوجه ریزی درهر دوره بین هشت تا 8.5 میلیون قطعه و سه میلیون و 800 هزار واحد دامی با تولید سالانه 532 هزار تن فرآورده های خام دارد و در برخی تولیدات از جمله شیر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و عسل رتبه های برتر را در میان استان های کشور به خود اختصاص داده است و از قطب های پرورش طیور و دام در کشور به شمار می رود.
استان شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد و از شمال با کشور ترکمنستان، ازغرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با استان سمنان همسایه است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار