معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان؛

عبداللهی گفت:اگر شرکت های اینترنتی ضوابط و مقررات شهری و سازمان را رعایت کنند، هیچ مخالفتی برای ادامه فعالیت های آنها وجود ندارد.

محدود کردن اپلیکیشن اسنپ و تاچ سی در حال بررسی است/ شهرداری مخالف هوشمندسازی  خدمات نیست/ جلوی تبلیغات اسنپ گرفته می شود

به گزارش گلستان24؛ میر علی عبداللهی معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان، در خصوص جلوگیری از فعالیت سرویس‌های درخواست تاکسی اینترنتی نظیر تاچ سی و اسنپ به خبرنگار ما گفت: برابر قوانین ماده ۹ قانون توسعه و ماده31 و32 قانون تخلف رانندگی وظیفه ساماندهی و نظارت حمل و نقل درون شهری با صراحت به شهرداری‌ها واگذار شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۲۰ دفتر آژانس تلفنی در سطح شهر گرگان مشغول به فعالیت هستند؛ همه این آژانس ها تحت نظارت سازمان ما فعالیت می‌کنند و پروانه کسب نیز از ما دریافت کرده اند، نظارت سازمان علاوه بر دفاتر آژانس ها حتی بر روی خود رانندگان نیز هست.

عبداللهی با بیان اینکه نرخ کرایه های حمل و نقل درون شهری قانون و مصوب شورای شهر می باشد، بیان کرد: با این وجود شرکت های اینترنتی ضوابط و قوانین موجود را رعایت نمی کردند و بدون اطلاع با سازمان شروع به فعالیت و جذب رانندگان از درون خیابان ها کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه احراز هویت رانندگان و بررسی وضعیت انها جزء چهارچوب اصلی قوانین حمل و نقل درون شهری است، ادامه داد: در حال حاضر ما می بینیم که این شرکت‌ها هر راننده ای را بدون در نظر گرفتن  شرایط و ضوابط رانندگی عمومی، در سطح شهر جذب می‌کنند و برایشان مهم نیست چه کسی به مردم خدمات دهی می کند.

معاون سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری گرگان، با تاکید بر اینکه حمل و نقل درون شهری باید تحت نظارت شهرداری باشد، اظهار کرد: زمانی این شرکت‌ها تمایلی از خود برای همکاری با این ارگان نظارتی نداشتند  ما مجبور شدیم این اقدام شرکت های اینترنتی را از طریق مراجع قضایی دنبال کنیم که این امر بعد از جلسات متعدد با فرمانداری و دادستان شهر، منجر به پلمپ دفاتر این شرکت ها در گرگان شد.

عبداللهی با اشاره به اینکه فعالیت این شرکت ها فیزیکی نمی‌باشد و خدمات دهی آنها از طریق اپلیکیشن ها انجام می گیرد، خاطرنشان کرد :به همین علت ما نتوانستیم جلوی فعالیت اینشرکت های اینترنتی را بگیریم و همچنین به علت اینکه فعالیت این شرکت ها در سطح کل کشور انجام می شود، مراجع قانونی نظیر پلیس فتا نمی توانند تنها به علت قانون‌ گریزی این اپلیکیشن در سطح شهر گرگان، جلوی فعالیت کلی این‌گونه اپلیکیشن ها را بگیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به اینکه شرکت های اینترنتی همکاری لازم را با شهرداری نداشته است ولی تبلیغات محیطی گسترده در سطح شهر گرگان انجام داده است، گفت: تبلیغات شهری بر عهده سازمان فرهنگی، ورزشی شهر می باشد و ما در این خصوص نیز با این سازمان همکار، رایزنی داشته ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تبلیغات محیطی شهر، تحت اختیار پیمانکاران می باشد و پیمانکاران در پایتخت با این شرکت ها جهت تبلیغات در سطح شهر گرگان قرارداد بسته اند، تنها در صورتی می‌توانند از تبلیغات محیطی این شرکت ها در سطح شهر جلوگیری به عمل بیاورند که حکم قضایی در این خصوص صادر شود و ما در همین رابطه رایزنی‌های لازم را جهت صدور حکم قضایی انجام داده ایم.

عبداللهی با تأکید بر اینکه شهر قصد ندارد از هوشمند سازی و تسهیل در دسترسی مردم به امکانات عقب بماند، گفت: حتی ما خودمان در این خصوص دست به کار شدیم و به شرکت های قومی استان درخواست همکاری داده ایم و نرم افزاری طراحی کردیم تحت عنوان Easy way که می تواند همانند دیگر اپلیکیشن ها، خدمات مناسبی را به شهروندان گرگانی ارائه کند.

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان در پایان خاطرنشان کرد: سازمان ما درخواست همکاری به این شرکت های اینترنتی داده است، ولی این شرکت‌ها تمایلی به همکاری با این سازمان نظارتی نداشته اند و ما مجبور شدیم به همین علت جلوی فعالیت آنها را بگیریم؛ چراکه این اپلیکیشن‌ها خارج از قوانین مصوب می باشد.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار