مدیرکل استاندارد استان گلستان گفت: در ۳ ماه نخست سال‌جاری در بازرسی از ۲ هزار و ۳۰۴ واحد صنفی استان گلستان، تعداد ۵۹۲ قلم کالای فاقد علامت استاندارد شناسایی شد.

شناسایی ۵۹۲ قلم کالای فاقد استاندارد در استان

به گزارش گلستان24؛محمود فرمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازرسی از واحدهای صنفی استان اظهار داشت: در 3 ماه نخست سال جاری در بازرسی از 2 هزار و 304 واحد صنفی استان گلستان، تعداد 592 قلم کالای فاقد علامت استاندارد شناسایی شد.

وی افزود: این بازرسی ها در حوزه موادغذایی، رستوران، اغذیه فروشی‌ها و قنادی‌ها، لوازم خانگی و الکتریکی، لوازم یدکی خودرو، لوله و لوازم بهداشتی وساختمانی، مصالح ساختمانی، تجهیزات پزشکی و غیره انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان گلستان تصریح کرد: کالاهای فاقد علامت استاندارد که بیشتر در بخش صنایع غذایی و کشاورزی هستند توسط بازرسان، شناسایی و از بازار جمع‌آوری شد و مواردی که شامل جعل علامت استاندارد بوده به مراجع قانونی معرفی شدند.

وی افزود: استاندارد یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های موجود در جامعه بوده و نقش اساسی را در ارتقاء سلامت و ایمنی جامعه در کنار معیشت و اقتصاد ایفا می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان گلستان تصریح کرد: نظارت بر اجرای استاندارد در واحدهای تولیدی و صنفی و نیز نظارت‌های خاص بر عملکرد واحدهای تولیدی شهرستان، آزمون‌های دوره‌ای ترازو و باسکول‌ها و نازل‌های سوخت و استانداردسازی زمین‌های بازی، شهربازی‌ها و اجرای طرح ‌های خاص در شهرستان ها از مهمترین وظایف این اداره کل است.

دبیر شورای استاندارد گلستان از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد علامت استاندارد موارد را به تلفن 1517 یا سامانه پیامکی 30001517 اطلاع رسانی تا کارشناسان این اداره کل در نخستین فرصت اقدامات قانونی را اعمال کنند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار