رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس با اشاره به برگزاری بالغ بر 537 هزار نفر ساعت آموزش در این مرکز در سال گذشته، گفت: بالغ بر 99 درصد حجم تعهدات ابلاغی‌مان را در سال قبل اجرایی کرده‌ایم.

تحقق 99 درصدی تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای در گنبد

به گزارش گلستان 24؛محمدرضا ملکان بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه مرکز آموزش و فنی و حرفه‌ای این شهرستان در سال 96 فعالیت آموزشی خود را در دو حوزه دولتی و خصوصی با همت و توانی مضاعف اجرایی کرده است، اظهار کرد: در بخش دولتی بالغ بر 99 درصد تعهد ابلاغی خود را اجرایی کرده و 537 هزار و 395 نفر ساعت آموزش را در سال گذشته برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها برای تعداد 3 هزار و 841 نفر اجرایی شده است، افزود: از این میان تعداد 3 هزار و 202 نفر مرد و 639 نفر خانم در آموزش‌های دولتی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس شرکت کرده‌اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه عموم کلاس‌های برگزار شده در این مرکز حول چهار رشته کلی کشاورزی، صنعت، خدمات و فرهنگ و هنر اجرا شده است، خاطرنشان کرد: مخاطبان این دوره‌ها علاوه بر محل مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان در مراکز جوار دانشگاه، زندان، کارگاه‌های روستایی، پادگان‌ها، کارگاه‌های عشایری و مراکز تحت پوشش بهزیستی برگزار شده است.

ملکان با اشاره به اینکه در بخش خصوصی نیز 715 هزار و 685 نفر ساعت ساعت آموزش را اجرایی کرده‌ایم، ادامه داد: 3 هزار و 706 نفر در این آموزش‌ها شرکت کرده‌اند که از این تعداد بالغ بر 2 هزار و 352 نفر خانم و یک هزار و 354 نفر آقا بوده‌اند که پس از موفقیت در آزمون‌های مرکز فنی و حرفه‌ای مدارک خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس از فعالیت 64 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در بین این 64 موسسه بیش از همه رشته‌ها از صنایع دوخت استقبال شده است که 22 مرکز به صورت ویژه بر روی این موضوع فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعهد ابلاغی مرکز فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس در سال جاری 449 هزار و 532 نفر ساعت بوده است، تصریح کرد: تا امروز که در پایان تیرماه سال 1397 قرار داریم در بخش دولتی بالغ بر 175 هزار و 968 نفر ساعت آموزش را اجرایی کرده‌ایم که از برنامه نیز جلوتر بوده و احتمال می‌دهیم که امسال از سقف تعهداتمان نیز دوره‌های بیشتری را برگزار کنیم.

ملکان با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان به صورت موازی با بخش خصوصی حرکت نمی‌کنیم، اضافه کرد: هر رشته و حرفه‌ای که توسط مراکز فنی و حرفه‌ای آزاد در شهرستان گنبدکاووس آموزش داده می‌شود از دستور کار برگزاری دوره در مرکز فنی و حرفه‌ای به صورت دولتی حذف خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز هفته ملی مهارت از ابتدای مردادماه، تاکید کرد: عملا برنامه‌های این هفته را با پذیرایی از نمازگزاران نماز جمعه تشیه و تسنن در روز جمعه آغزا کرده‌ایم و در هر روز از هفته ملی مهارت یک برنامه شاخص را اجرایی خواهیم کرد که غبارروبی گلزار شهدای گمنام، دیدار با خانواده شهدای همکار، نشست با خبرنگاران و دیدار با مسئولین ارشد شهرستان از جمله این برنامه‌ها هستند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار