مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از پرداخت ۶۷۷ میلیارد تومان وجه مطالبات گندمکاران گلستانی خبر داد و گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان باقی مانده است.

6000 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان باقی مانده است

به گزارش گلستان24؛ حمیدرضا علی‌محمدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۶۷۷ میلیارد تومان از مطالبات خرید تضمینی گندمکاران استان گلستان پرداخت شده و همچنین تا تاریخ ۱۰ خرداد لیست‌های ارسالی گندمکاران به بانک‌ها را پرداخت کردیم.

وی تصریح کرد: خرید کلزا در استان گلستان به اتمام رسیده و ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان به شکل تضمینی خریداری شده که ۲۷۰ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی کلزا در استان گلستان پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: پول گندمکاران از تهران به شکل مستقیم به‌حساب آنها واریز می‌شود و تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران باقی مانده است.

علی‌محمدی از افزایش کیفیت گندم استان گلستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: پاکی گندم استان گلستان خوب ارزیابی شده و از نظر گلوتن و پروتئین نیز گندم استان از کیفیت مطلوبی امسال برخوردار است.

وی یادآور شد: روند برنامه حمل گندم از استان گلستان به دیگر استان‌ها کاهش یافته و یکی از برنامه‌های ما این است که بتوانیم از ظرفیت کارخانه‌های آرد استان گلستان استفاده بیشتری کنیم و بر این اساس ۶۰۰ هزار تن گندم تولیدی استان گلستان در این کارخانه‌ها آرد می‌شود و سپس به استان‌های دیگر صادر خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان ادامه داد: استان گلستان ۱۶ هزار تن آرد رایانه‌ای استفاده می‌کند و سالانه ۲۰۰ هزار تن برای مصارف خبازی‌های استان گلستان و کشور برای کارخانه‎های آرد استان گلستان سهمیه در نظر گرفته شده است.

علی‌محمدی گفت: ۳۳ واحد آردسازی در استان گلستان داریم که بالغ‌بر یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت سالانه دارند.

وی تأکید کرد: فروش آرد استان گلستان به سایر استان‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و به ۱۳ استان کشور گندم استان گلستان صادر می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: در سیاست‌های دولت حمایت از کشت دانه‌های روغنی قرار دارد، از این رو از اینکه کشاورزان به کشت دانه‌های روغنی  تشویق شوند نگرانی نداریم.

علی‌محمدی یادآور شد: فلسفه خرید تضمینی گندم  حمایت از کشاورزان است و کشاورزان مختار هستند که به تشکیلات دولت محصولاتشان را به فروش برسانند و بر این اساس نگران فروش گندم در سایر حوزه‌ها نیستیم.

وی تأکید کرد: از میزان ۹۲۹ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان ۱۶ درصد معادل ۱۴۶ هزار تن توسط سیلوهای مالکی در استان خریداری شده است.

علی‌محمدی با بیان اینکه ۱۰۰ مرکز خرید گندم در استان داریم، ادامه داد: ۲۷۲ هزار تن گندم در سال جاری توسط ۱۹ کارخانه آرد در استان خریداری شد و ۲۴ سیلوی بخش خصوصی ۳۶۹ هزار تن گندم که معادل ۴۰ درصد خرید تضمینی استان بود را خریداری کردند.

وی بابیان اینکه بالغ‌بر ۱۴۱ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی استان خریداری شده، افزود: این میزان خرید تعاون روستایی معادل ۱۵ درصد خرید تضمینی گندم استان گلستان است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار