رئیس اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به تخصیص اعتبار 5 میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های عمرانی این اداره در سال گذشته، گفت: 38 پروژه عمرانی آموزشی در یک سال گذشته کلنگ‌زنی شده است.

کلنگ‌زنی 38 پروژه عمرانی آموزشی در گنبد

به گزارش گلستان24؛آموزش و پرورش بدون تردید مهم‌ترین و شاخص‌ترین دستگاه اجرایی کشور است که با وجود همه کم‌توجهی‌ها بیشترین تاثیر را بر آینده کشور و تربیت نسل فردای جامعه می‌گذارد و به نوعی مهم‌ترین بستر برای سرمایه‌گذاری آسان، ارزان و پربازده در حوزه‌های مختلف به ویژه تولید نیروی انسانی متعهد و متخصص است.

شهرستان گنبدکاووس از دیر باز در حوزه آموزش پروش یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شهرستان‌های شمال کشور بوده و همواره در این حوزه نشان داده الگویی مناسب برای شهرستان‌های هم‌طراز است و از سویی دیگر با توجه به حجم گسترده فعالیت در مجموع اثرگذاری آموزشی نقش بزرگی در استان گلستان ایفا می‌کند.

از این رو فرج‌الله رزاقی با دعوت از برخی خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات شهرستان گنبدکاووس گزارش مختصری از برخی اقدامات و برنامه‌های این اداره در سال گذشته و آمادگی برای آغاز سال تحصیلی به رسانه‌ها ارائه داد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه با حمایت معاون استاندار و فرماندار ویژه، امام جمعه و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در سال گذشته اعتبارات خوبی برای پروژه‌های عمرانی ما اختصاص یافت، اظهار کرد: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بالغ بر 15 میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شد که بالغ بر 5 میلیارد تومان آن محقق شد.

فرج‌الله رزاقی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 30 پروژه عمرانی را در حوزه آموزش و پرورش گنبدکاووس کلنگ‌زنی کردیم، افزود: تعداد هشت پروژه نیز از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه مورد کلنگ‌زنی واقع شده است که اقدام بزرگی در تاریخ آموزش و پرورش شهرستان است.

 

وی با تاکید بر اینکه از مجموع این 38 پروژه کلنگ‌زنی شده، 26 پروژه عملیات اجرایی آن در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بالغ بر 18 پروژه تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری رسیده و به ظرفیت فضاهای فیزیکی مدارس شهرستان گنبدکاووس افزوده خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با تقدیر از مشارکت خیرین و مردم برای ساخت مدارس در گنبدکاووس، ادامه داد: از آنجا که سرعت تخریب و فرسوده شدن مدارس بسیار بیشتر از سرعت ساخت و نوسازی مدارس است آموزش و پرورش باید در حوزه کمک‌های مردمی و خیرین با شتاب بیشتری حرکت کند.

رزاقی با اشاره به اینکه با همکاری و تلاش پرسنل و معاونین اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس موضوع سازماندهی مدیران و معلمان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول به پایان رسیده و تا 20 مرداد بدون تردید در حوزه مقطع متوسطه دوم نیز به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پس از 20 مرداد به سرعت و در کمتر از 48 ساعت تمامی همکاران عزیزمان در مدارس ابلاغ انشایی خود را دریافت خواهند کرد، گفت: الباقی نیاز مدارس به معلم را از طریق ساعت غیر موظف معلمان، مدارس غیردولتی و نیروهای ورودی تربیت معلم مرتفع خواهیم کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه ما از تعامل بیشتر با رسانه‌ها به دنبال اهداف بسیار متعالی هستیم، تصریح کرد: ما معتقدیم رسانه‌ها سربازان گمنام حوزه اطلاع‌رسانی هستند و می‌توانند با روحیه تعامل و دلسوزی که دارند پل محکم و صادقی میان مردم و مسوولان باشند.

رزاقی از برگزاری دوره آموزشی برای مدیران و معلمان پایه‌های مختلف پیش از آغاز سال تحصیلی خبر داد و اضافه کرد: در تلاش هستیم تا شرایط را برای سال جدید تحصیلی در همه حوزه‌ها به بهترین نحو ممکن فراهم کنیم.

وی با اشاره به رویکرد وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل استان گلستان مبنی بر توانمندسازی مدیران و معلمان قبل از آغاز سال تحصیلی گفت: تمام تلاشمان را در این بخش بر این محور متمرکز کرده‌ایم که میزبان همایش بزرگ توانمندسازی مدیران و معلمان شرق استان در گنبدکاووس باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه در سال جاری در پایه دوازدهم تغییرات اساسی در کتب درسی ایجاد خواهد شد، افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک معلمان، مدیران، اولیا و خود دانش‌آموزان با موفقیت و هوشیاری این تغییرات را با کمترین آسیب پشت سر گذاشته و آن را به یک فرصت برای دانش آموزان گنبدکاووس تبدیل کنیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار