مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل گلستان با بیان اینکه مطالبات کامیون‌داران در چند بخش است، گفت: فراخوانی که در پنجم مردادماه اتفاق افتاد از طریق اتاق فکرهای منافقان بود و درصدد آن بودند که به شکل آشوب این فراخوان را دنبال کنند.

احقاق 80 درصد از مطالبات کامیون‌داران

به گزارش گلستان24؛مهدی میقانی پیش از ظهر امروز در حاشیه سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در هر صنفی طبیعی است که مطالباتی وجود داشته باشد اما بخش حمل‌ونقل با توجه به تأثیرگذاری آن در بخش‌های  اقتصاد و روزمره مردم با هیچ بخش دیگری قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه در بخش مطالبات کامیون‌داران عرضه خدمات حمل‌ونقل بیش از نیاز است و کامیون‌داران درخواست داشتند کرایه حمل بار به شکل تن‌بار در نظر گرفته شود، تصریح کرد: حمل بار در استان گلستان بر محور کشاورزی قرار دارد و در برخی استان‌ها صنعتی است از این رو کاهش تولید بر حمل بار و درآمد کامیون‌داران تأثیر می‌گذارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل گلستان گفت: در شرایط عادی برای کامیون‌داران صرفه اقتصادی وجود دارد ولی زمانی که تولید کم باشد حمل‌ونقل بار به‌صرفه نیست مطالبات کامیون در چند بخش است که یکی از خواسته‌های آنها بیمه تأمین اجتماعی بود که در این بخش پیگیری‌هایی انجام شد.

میقانی ادامه داد: یکی از مطالبات اصلی کامیون‌داران این بود که دولت باید  درصد یارانه تأمین اجتماعی را به کامیون‌داران پرداخت می‌کرد اما از سال 1389 این مطالبات پرداخت نشده بود و در این راستا پیگیری‌هایی انجام شد و براساس آن بیمه تکمیلی رانندگان و همسران آنها به شکل رایگان در کل کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه بخش دیگر از مشکلات به اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل برمی‌گشت  که برخی از شرکت‌های حمل بار حق کمیسیون اضافه دریافت می‌کردند، یادآور شد: ازآنجایی‌که این مهم مربوط به سازمان ما می‌شد نظارت‌های خود را قوی‌تر کردیم و در استان گلستان این پدیده به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل گلستان با اشاره به افزایش قیمت کالا تأکید کرد: افزایش قیمت‌های نامعقول  متأثر از بسیاری از عوامل دیگر است اما با همکاری سازمان صنعت،  معدن و تجارت در پایانه مسافربری مستقر شدیم و همکاران ما بر این مهم نظارت دارند که می‌توان گفت این اقدامات خوب و مؤثر واقع شده و نتایج آن در سراسر کشور ملموس است.

میقانی افزود: نسبت به اعتراض کامیون‌داران به شکل جد همه وزارتخانه‌ها پیگیر بودند و بسیاری از مشکلات کامیون‌داران برطرف شده بود اما فراخوانی که درپنجم مردادماه اتفاق افتاد از طریق اتاق فکرهای منافقان بود و درصدد آن بودند که به شکل آشوب این فراخوانی را دنبال کنند.

وی یادآور شد: 11 هزار و 500 راننده در بخش بار و 8 هزار و 500 کامیون در استان داریم و  رانندگان کامیون درخواست داشتند و به‌طور جد می‌توانم، بگویم که 80 درصد مطالبه کامیون‌داران پیگیری و انجام‌شده و بخشی از آن مانند اعلام شدن شغل زیان‌آور در حد سازمان ما نیست و باید از سطوح بالاتر دنبال شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل گلستان در بخشی از صحبت‌های  خود به نقاط حادثه‌خیز استان اشاره و تأکید کرد: 48 نقطه پر تصادف در استان گلستان داریم و برای  10 نقطه اعتبار برای آن در نظر گرفته‌شده که مشکلش حل شود ولی اعتبار تخصیص‌یافته کم بود و باید از منابع استانی تأمین اعتبار شود.

میقانی تأکید کرد: 48 نقطه پرتصادف در استان گلستان داریم و برای 10 نقطه اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که مشکلش حل شود ولی اعتبار تخصیص‌یافته کم بود  و باید از منابع استانی تأمین اعتبار شود.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای رفع نقاط پرتصادف در نظر گرفته شده ، یادآور شد: یکی از مشکلات ما در کشور این است که میزان زیرساخت‌ها با رشد خودروها متناسب نیست البته این نکته را هم نباید نادیده گرفت که رفتار اجتماعی ما باید رشد پیدا کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار