مرد جنایتکاری که در جریان جنایتی هولناک، سلاله، دختر پنج ساله آق‌قلایی را به قتل رسانده بود، با قطعی‌شدن حکم قصاص‌اش در دیوان‌عالی کشور در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفت.

شمارش معکوس برای قصاص قاتل دختر 5 ساله آق قلایی

به گزارش گلستان24؛روز ششم اردیبهشت‌ماه امسال به پلیس آق‌قلا در استان گلستان خبر رسید جنایت هولناکی در روستای گری اتفاق افتاده است. ماجرا از این قرار بود که خانواده دختری پنج ساله به نام سلاله چند ساعت پس از ناپدید‌شدن او پیکر بی‌جانش را در یک انباری کشف کرده بودند. این دختربچه آخرین‌بار وقتی از خانه پدربزرگش به سوی خانه دایی مادرش می‌رفت، دیده شده بود و بعد از آن هیچ‌کس از وی اطلاعی نداشت. با وجود اینکه خانواده سلاله می‌گفتند که با هیچ‌کس اختلافی ندارند، اما چند ساعت بعد مردی 40ساله به‌نام غفور به‌عنوان تنها مظنون این جنایت دستگیر شد. شواهد نشان می‌داد این مرد شرور و سابقه‌دار ساعتی پیش از ارتکاب قتل برای گرفتن چای به خانه یکی از اقوام سلاله رفته بود اما چون او را راه نداده بودند، او از خانواده سلاله کینه به دل گرفته و برای گرفتن انتقام سلاله را که از کوچه عبور می‌کرد، ربوده و به قتل رسانده بود. متهم پس از اعترافات اولیه‌اش صحنه جنایت را مقابل بازپرس پرونده بازسازی کرد و در نهایت پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به اتهام آدم‌ربایی، ایراد ضرب و جرح عمدی و قتل به دادگاه فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان گلستان برگزار شد، پدر و مادر سلاله برای قاتل دخترشان درخواست قصاص کردند. در ادامه متهم به قتل درحالی‌که همه شواهد و مدارک علیه‌اش بود، گفت: اتهام قتل را قبول دارم اما باور کنید که من سلاله را نمی‌شناختم و اگر می‌دانستم پدر و مادر او چه کسانی هستند، هیچ‌وقت دست به این کار نمی‌زدم. او گفت: چون از یکی از اقوام سلاله کینه داشتم، وقتی دختر‌بچه را در کوچه دیدم، او را داخل کیسه‌ای انداختم و به انباری که متعلق به یکی از اقوامم بود، بردم‌ و او را خفه کردم.
در پایان این جلسه هیأت قضایی وارد شور شدند و به اتفاق آرا او را گناهکار تشخیص داد به قصاص در ملأ عام محکوم کردند. در این رأی آمده که این حکم پس از پرداخت تفاضل دیه توسط اولیای دم، قابل اجرا خواهد بود. این رأی با اعتراض متهم و وکیل مدافعش مواجه و پرونده برای بررسی دقیق‌تر به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد. قضات شعبه نوزدهم دیوان‌عالی کشور پس از هفته‌ها بررسی رأی دادگاه، آن را تأیید کردند تا شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شود. به این ترتیب درصورتی که اولیای دم تفاضل دیه قاتل را به‌حساب دادگستری واریز کنند، قاتل سلاله کوچولو به‌زودی قصاص خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار