رئیس اداره توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی گفت: بیست و دومین دوره مهد رضا شامل نونهالان پیش دبستانی، قرآن را به صورت رایگان آموزش می‌دهند.

۱۲ هزار نونهال در کشور قرآن را رایگان آموزش می‌بینند

به گزارش گلستان 24 ؛  سید محسن شرافت ظهردیروز  در حاشیه سومین کرسی ملی تلاوت رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران

اظهار داشت: 12 هزار نونهال، قرآن به روش روان‌خوانی، روخوانی در مشهد مقدس در مهدالرضا در حال آموزش هستند.

وی افزود: در کنار آموزش قرآن، اقلام کالاهای قرآنی، کتاب‌های کمک آموزشی قرآن و درسی، لوازم التحریر و غیره در اختیار این نوآموزان قرار گرفته است.

رئیس اداره توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی بیان داشت: در مراکز استان‌ها و برخی شهرهای استان‌های کشور نیز دوره‌های روان‌خوانی برای این عزیزان برگزار می‌شود ضمن اینکه کرسی تلاوت قرآن به صورت ماهانه در سطح استان های کشور برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در دهه آخر صفر، همزمان به شهادت امام رضا(ع)، جمع‌خوانی قرائت سوره محمد(ص) در بیش از 3 هزار از مساجد کل کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد و در همین ایام سوگواری 50 محفل قرآنی در مساجد و تکایا و موکب های بین راهی که برای زائرین پیاده و سواره علی بن موسی الرضا (ع)برپا شده،  برگزار خواهد شد.

شرافت گفت: مربیان مهدالرضا در 100 موکب بین راهی زائرین پیاده استقرار یافته و برنامه‌های قرآنی را برای نونهالان و فرزندان زائران اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: در هفته وحدت و دهه فجر کرسی تلاوت ملی قرآنی با اعزام قاریان و حافظان قرآن از سوی آستان قدس رضوی به استان‌های کشور انجام خواهد شد که همه برنامه‌های پشتیبانی آن برعهده آستان قدس رضوی است.

رئیس اداره توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تاکید کرد: طرح حافظان قرآن کریم در آستان قدس رضوی آغاز شده و امسال دومین سال این طرح است که در این طرح یک‌هزار نفر قرآن را در مشهد مقدس طی 3 سال و نیم به پایان خواهند رساند. اکنون جزء هشتم و نهم قرآن هستند و این طرح به صورت پایلوت شناخته شده که امید داریم با موفقیت به اتمام برسد.

وی از دیگر طرح‌های قرآنی آستان قدس را طرح شباب رضا و حمایت از جلسات قرآنی سنتی اعلام کرد و اظهار کرد: شیوه و دستورالعمل این طرح‌ها در هفته وحدت رونمایی شده و به دفاتر نمایندگی آستان قدس در مراکز استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

‌انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار