خبر فوت دکتر بسکی تکذیب شد

پس از انتشار خبر فوت پدر طبیعت ایران، خانواده ایشان با تکذیب این خبر از بستری شدن وی در بیمارستان به دلیل مشکلات ریوی خبر دادند.

پدر طبیعت ایران زنده است/ دکتر بسکی به دلیل مشکل ریوی در بیمارستان بستری شد

به گزارش گلستان 24 به نقل از فارس، بی‌شک هر آنکه در ایران اسلامی ذره‌ای دغدغه در حوزه محیط زیست، طبیعت و حیات بشری داشته باشد دکتر غلامعلی بسکی پدر طبیعت ایران را به خوبی شناخته و تلاش‌ها و مجاهدت وی برای پاسداری و حراست از کیان طبیعت در این مرز و بوم را در خاطر خواهد داشت.

غلامعلی بسکی معروف به «بابا بسکی‌زادهٔ» بهمن ۱۳۱۰در سبزوار،  پزشک و هوادار محیط زیست ایرانی است که در سال ۱۳۴۵ بیمارستانی را در شهر گنبدکاووس تأسیس کرد و پس از آن در ۱۳۴۹ زندگی شهری را رها کرد و به مرور تبدیل به یک گیاه‌خوارِ مطلق شد و زندگیِ خود را وقفِ دفاع از محیط زیست و تبلیغِ گیاه‌خواری کرد.

او که در کنار فعالیت‌های زیست محیطی به عنوان یک نیکوکار بزرگ نیز در گنبدکاووس شناخته می‌شود تاکنون علاوه بر ساخت یک بیمارستان و چند مدرسه از جمله مدرسه تیزهوشان فرزانگان و خانه ریاضی گنبدکاووس، در حال حاضر نیز پارک بانوان، پارک طبیعت و بسیاری از پروژه‌های دیگر را به صورت خیریه در حال ساخت و واگذاری به مردم دارد که به دلیل مشکلت جسمانی وی، خانواده او نیز که همگی دارای روحیه‌ای خیرخواهانه هستند پیگیر اجرای این امور هستند.

همین هفته گذشته بود که دکتر غلامعلی بسکی و دختر وی «بهناز بسکی» به دلیل فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه کتاب و کتابخوانی و کمک‌های مالی به انجمن دوستداران کتاب از سوی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری گنبدکاووس مورد تقدیر قرار گرفته بودند.

اما شامگاه گذشته و در بامداد روز پنج شنبه خبرهای جسته و گریخته‌ای در فضای مجازی دست به دست شد که حاکی از فوت غلامعلی بسکی پس از یک دوره طولانی نقاهت به دلیل بیماری داشت که موجی از غم و اندوه را بر دل مردمان طبیعت‌دوست ایران اسلامی به ویژه گلستانی‌ها و همشهریان وی در گنبدکاووس ایجاد کرد.

اما با پیگیری‌های صورت گرفته و پس از اطلاع خانواده ایشان که همگی از نخبگان دانشگاهی و علمی کشور نیز هستند، خانواده وی با صدور اطلاعیه ضمن تکذیب این خبر از همگان خواستند هر خبری را در مورد ایشان تنها از طریق خانواده و پس از درج در خبرگزاری‌های رسمی کشور پذیرا باشند.

متن اطلاعیه صادر شده توسط خانواده پدر طبیعت ایران به شرح ذیل است:

«جناب آقای دکتر غلامعلی بسکی پدر طبیعت ایران در قید حیات هستند، ایشان جهت مراقبت‌های بالینی به دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان دکتر بسکی بستری می‌باشند. هر گونه خبر دیگری درباره سلامت و حیات ایشان کذب می‌باشد».

برای ایشان و همه بیماران بستری در بیمارستان‌ها آرزوی شفای عاجل و بهروزی داریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار