کارشناس مذهبی صداوسیما گفت: چرا جامعه اسلامی در چهل‌سالگی به اینجا رساندیم؛ ذائقه مردم را تغییر دادیم و این افرادی که ذائقه مردم را تغییر دادند و همچنین رسانه و تبلیغاتی که این کار را انجام دادند باید پاسخگو باشد.

رسانه‎هایی که ذائقه مردم را تغییر دادند پاسخگو باشند/ بالاترین مرحله بی‎آبرو کردن مؤمنان غیبت است

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل ازخبرگزاری فارس حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی صبح امروز در جمع مردم گرگان اظهار کرد: نگاه دین جذب حداکثری است که متأسفانه در جامعه ما دفع حداکثری داریم.

وی ادامه داد: خداوند همه بنده‎هایش را دوست دارد و اگر بنده‎ای هم گناهکار است خداوند آن بنده را دوست دارد و خداوند با عمل زشت انسان‎ها دشمن است.

حسینی قمی تأکید کرد: افرادی که دنبال امربه‌معروف و نهی از منکر هستید  باید توجه داشته باشند که خداوند بندهایش را دوست دارند و اگر بنده‎ای مشرک باشد کار خوبی انجام دهد خداوند آن عمل نیک را دوست می‎دارد.

* بالاترین مرحله بی‎آبرو کردن مؤمنان غیبت است

کارشناس مذهبی صداوسیما تأکید کرد:بالاترین مرحله بی‎آبرو کردن مؤمنان غیبت است، شهید ثانی در مقدمه کتاب کشف غیبت را نوشته‌شده که آنها فکر می‎کنند شخصیتی هستند و خود را بافضل و کمال می‎دانند و صف اولی‌ها که بسیار مراقب نماز و واجباتشان هستند و بسیاری از گناه فکر آن را نمی‎کنند مانند فحشا و شراب‎خواری ولی همین مؤمنان خوش‎گذرانی و عیش و نوششان در مجالس آبرو بردن یک مسلمان است و لذت می‎برند که آبروی کسی را ببرند.

وی اضافه کرد: همین افرادی که به‌راحتی آبرو می‎برند اگر لب به شراب بزنید و یا به دنبال زن شوهردار بیفتند تصور نمی‎کنند ولی غیبت به‌راحتی انجام می‎دهند ولی اگر این‌ها به عقلشان مراجعه می‎کردند می‎دیدند که این دو گناه بسیار متفاوت است و قابل قیاس نیست چراکه گناهان شراب‎خواری حق‌الله است و پشیمان شوند خدا می‎آمرزد ولی یک گناهی که در کنار آن حق بندگان است در غیبت چگونه می‎تواند جبران کند.

حسینی قمی متذکر شد: وقتی در برابر شما از کسی غیبت می‎شود باید به‌عنوان یک مؤمن از آن دفاع کنید و اگر عیب جسمی و یا دینی گرفته‌شده بگویید این عیب نیست، عیب بالاتر عیبی است که آبروی فردی را می‎برید.

کارشناس مذهبی صداوسیما افزود:در حدیث امام صادق (ع) داریم کسانی که کار خوب انجام می‎دهند خدا به عمرش برکت می‎دهد، امام صادق (ع) فرمودند که دوست دارم خدا ببیند که برای خویشاوندان خودم را کوچک کردم و زود به صله ارحام می‎روم و گرفتاری‌شان را برطرف می‎کنم تا کسی زودتر از من این کار را انجام ندهد.

وی گفت: یک عده فقط در اعلامیه مرگ و فوتشان بزرگ خاندان هستند و در دوران زندگی‌شان قدمی برای خاندانشان برنمی‌دارند، امام صادق (ع) می‎فرمایند:« دو سال راه بروید ولی به پدر و مادرتان نیکی کنید و یک سال سختی تحمل‌کن و به خویشاوندان خودسر بزن»

* اگر خویشاوندان ما حتی کافر باشند حق صله‌رحم گردن ما است

حسینی قمی بابیان اینکه اگر خویشاوندان ما حتی کافر باشند حق صله‌رحم گردن ما است، افزود: یکی از اصحاب امام صادق (ع) پسرعمویی خبیث و معاند و دشمن اهل‌البیت (ع) داشت، وی می‌گوید با خبر شدم که پسرعموی من و خانواده‌اش گرفتار شدند و می‎خواستم به حج بروم اما بخش زیادی از پول را برای این پسرعموی خبیث فرستادم ولی امام صادق (ع) می‎گوید که خوشحال شدم که به پسرعمویی خود رسیدگی کردید.

کارشناس مذهبی صداوسیما یادآور شد: افرادی که خوش‌اخلاق باشند خداوند حسن خلق را دوست دارد و خداوند می‎پذیرد حتی اگر کافر باشند، شیخ صدوق در کتابش بیان می‎کند که سه نفر نقشه قتل پیامبر(ص) داشتند امیرالمؤمنین (ع) قیام کرد و وحی به پیامبر(ص) نازل شد که با یکی از این افراد کار نداشته باشید چراکه خوش‌اخلاق با قوم خود بوده  است.

وی تأکید کرد: رسول خدا فرمودند که «اگر کسی شراب‎خواری را کنار بگذارد، خدا از نوشیدنی‌های بهشتی نصیبش می‎کند والا آنکه برای خدا نباشد و حتی برای حفظ جانش باشد»اسلام جامعه‎ای می‎خواهد که جسم و جانش سالم باشد و اسلامی که می‎گوید شراب‌خوار، شراب را کنار بگذار و خداوند در بهشت جبران می‎کنند و حال در روزنامه‎ها می‎بینم که با افرادی که نتوانستیم خودمان درست کنیم چه کردیم، در ایام دهه محرم چند استان کشور درگیر مشروب تقلبی شد و 50 تا 60 نفر مردند و تعدادی کور شدند و چرا باید به اینجا برسیم.

حسینی قمی تأکید کرد: چرا جامعه اسلامی در 40 سالگی به اینجا رساندیم؛ ذائقه مردم را تغییر دادیم و این افرادی که ذائقه مردم را تغییر دادند باید جواب بدهند و رسانه و تبلیغاتی که این کار را انجام داده باید پاسخگو باشد.

وی گفت:رسانه ملی دختری را در صداوسیما می‎آورند که مردم را بخنداند چرا مردم 30 سال پیش  این‌گونه مسائل را نمی‎خواستند شما مسؤول هستید که ذائقه مردم را تغییر دادید و مقام معظم رهبری نیز به این مهم تأکید داشتند.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار