فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان :

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان گفت: با توجه به ذوب شدن برف‌ها و بارندگی‌های اخیر و احتمال طغیان مجدد رودخانه‌ها، ۵ ماشین سنگین ارتش در ۴ محور آق‌قلا برای مقابله با سیل احتمالی جدید مستقر شدند.

آماده باش ۴۰ دستگاه پمپ ارتش برای کمک رسانی به مردم

به گزارش گلستان۲۴،امیر «مهدی معمارباشی» در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، اظهار کرد: با توجه به ذوب شدن برف‌ها و بارندگی‌های اخیر و احتمال طغیان مجدد رودخانه‌ها، ۵ ماشین سنگین ارتش در ۴ محور آق‌قلا برای مقابله با سیل احتمالی جدید مستقر شدند.

وی افزود: هم اکنون یک دستگاه از این ماشین‌ها در حال خدمت‌رسانی است و بقیه نیز در حالت آماده‌باش قرار دارند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان با بیان اینکه در حال حاضر بیل‌مکانیکی‌ها، بارج و لایروب ارتش برای انجام کار لایروبی در گمیشان فعال هستند، گفت: با توجه به شکاف برداشتن دیواره گرگان‌رود در عصر روز گذشته که بر اثر بارندگی‌های شدید یکی دو روز گذشته به وجود آمد، احتمال انتقال آب به شمال آق‌قلا زیاد شد و به همین دلیل نیرو‌های ارتش در این منطقه حاضر شدند و تا این لحظه به همراه برادران سپاه مشغول ترمیم دیواره گرگان‌رود هستند.

امیر معمارباشی ادامه داد: آب انباشته شده در تمامی خانه‌های گمیشان و آق‌قلا تخلیه شده، اما با این وجود ۴۰ دستگاه پمپ ارتش آماده به کار هستند تا در صورت بروز مشکل مجدد در هر جا که اعلام نیاز شود این دستگاه‌ها برای تخلیه آب منزل به منزل در آق‌قلا و گمیشان بکارگیری شوند.

وی در پایان نیز گفت: نیرو‌های ارتش همچنین کمک‌های مردمی را که هنوز هم به آق‌قلا و گمیشان می‌رسد، با هماهنگی فرمانداری میان مردم توزیع می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار