11 اردیبهشت ماه؛

آب در تمامی روستاها و شهر آق قلا فروکش کرده ولی در برخی از نقاط به علت گودی زمین مقدار کمی آبگرفتگی وجود دارد.

آخرین وضعیت روستا های سیل زده وشهر آق قلا

به گزارش گلستان24،در حال حاضر بعد از گذشت چندین روز از موج دوم سیلاب در محدوده شهر آق قلا وضعیت کلی مناطق به نسبت گذشته  خیلی بهتر گزارش شده است و خبرنگار ما نیز جهت بازدید میدانی در این مناطق حضور یافته است.

در شرق شهرستان آق قلا،روستاهای سقر یلقی،سلاق یلقی و میرزا علی یلقی،با وضعیت نسبتا پایداری مواجه هستند چرا که آب در این روستا ها به طور کل فروکش کرده و تنها در برخی نقاط که گودی زمین بیشتر است مقدار کمی آب گرفتگی وجود دارد ولی در منازل مردم منطقه آب نفوذ نکرده است.

وضعیت روستای سقر یلقی نسبت به دو روستای یاد شده در وضعیت بدتری قرار دارد چرا که گل و لای جمع شده در این روستا زیاد است و در برخی از نقاط تا بیش از نیم متر هم می رسد که این مسئله موجب ایجاد  اختلال در رفت و آمد مردم هم شده است.

در منطقه تازه آباد،کل آباد و عیدگاه شهر آق قلا نیز آب فروکش کرده ولی بازهم معضل وجود گل ولجن برای مردم دردسر ساز شده چرا که ممکن است با ادامه گرمای هوا در این مناطق  مشکلات بهداشتی نیز برای مردم به وجود بیاید.

اما در روستای چن سبلی حجم  خرابی ها بیشتر است چرا که به علت نشست منازل مردم در این روستا بیش از 30خانوار هنوز در چادر ها زندگی میکنند که به علت گرمی هوا و نبود امکانات بهداشتی مناسب وضعیت در برخی مناطق این روستا آنچنان مطلوب نیست.

به علت گرمای هوا و همچنین ساکن بودن مقداری از گل ولای در روستاها،زمینه ظهور پشه ها ایجاد شده و یکی از مشکلاتی که مردم سیل زده با آن دست وپنجه نرم می کنند وجود این گونه پشه ها در مناطق سیل زده است.

 

photo_2019-05-01_16-21-25

photo_2019-05-01_16-21-01

 

photo_۲۰۱۹-۰۵-۰۱_۱۲-۲۷-۵۵

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار