وزیر آموزش و پرورش در مراسم نمادین کلنگ ساخت اولین مدرسه در گمیشان گفت:سیل به بیش از ۲۰۰ مدرسه در کشور آسیب جدی وارد کرد.


سیل به بیش از ۲۰۰ مدرسه در کشورآسیب جدی وارد کرد/خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای جذب نیروهای حق‌التدریس

به گزارش گلستان 24 ؛ بطحایی وزیرآموزش وپرورش در مراسم عملیات اجرایی ساخت فضا‌های آموزشی سیل زده گلستان گفت:در سراسر کشور حدود ۱۵۰۰مدرسه آسیب دیده که از این تعداد بیش از۲۰۰مدرسه آسیب جدی دیده که باید مجدد احداث شود که با این مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی ساخت تمامی مدارس آسیب دیده کشور آغاز می‌شود.

بطحایی با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ مدرسه در کشور آسیب جزئی دیده اند افزود: مرمت این مدارس تا قبل ازمهرماه به اتمام خواهد رسید.

وزیرآموزش وپرورش با اشاره به اینکه بخشی از تجهیزات مدارس نیزدرحادثه سیل اخیرآسیب دیده اند گفت: البته باسرعت عملی که همکاران آموزش وپرورش ونیرو‌های خدماتی ومدیران مدارس ومعلمان داشتند خسارات به تجهیزات به حداقل رسید.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با کمک دولت و خیرین تا مهر۹۸بخش عمده‌ای از این خسارات جبران شود.

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای جذب نیروهای حق‌التدریس/ آیین‌نامه به‌زودی نهایی می‌شود

 
بطحایی درباره جذب معلمان حق‌التدریسی گفت: براساس مصوبه مجلس، دولت موظف است تا آیین‌نامه جذب را سریع‌تر تحویل دهد. پیش‌نویس این آیین‌نامه آماده شده است و فکر می‌کنم به‌زودی نهایی شود که با نظارت دو نماینده مجلس آماده ابلاغ خواهد شد. پس از ابلاغ، همکارانی که در متن قانون به آن‌ها اشاره شده است یک دوره آموزشی را می‌گذرانند و با تبدیل وضعیت از آنها در آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.
 

آغاز عملیات اجرایی ساخت فضا‌های آموزشی سیل زده گلستان

حبیبی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان با اشاره به آغاز شدن عملیات اجرایی ساخت مدارس آسیب دیده از سیل استان گلستان  در گمیشان ،گفت: در مراسم متمرکز ساخت این مدارس در گمیشان سید محمد بطحایی "وزیر آموزش و پرورش" و مهراله رخشانی فر"معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور" حضور دارند.

وی افزود:در گمیشان، یک مدرسه ۶ کلاسه حمیدآخوند قولی ساخته می‌شود و پس از آن با حضور وزیر در آق قلا مراسم متمرکز ساخت مدارس آسیب دیده آغاز می‌شود و در مرحله نخست مدرسه ۶ کلاسه حمید آخوند قلی شهرستان گمیشان کلنگ‌زنی شد.

 
مدرسه حمید آخوند قولی در دو طبقه در هزار و ۵۵۰ متر مربع مساحت و نیز با برآورد هزینه ۴۵ میلیارد ریال در گمیشان ساخته خواهد شد.
 
احسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه کلنگ‌زنی این مدرسه اظهارکرد: در سیل اخیر ۳۲۴ مدرسه استان دچار خسارت شد که طبق برآورد کارشناسان این خسارت‌ها ۱۰ تا ۵۰ درصد است. اما برخی از فضا‌های آموزشی که از گذشته دچار مشکل بود پس از این سیل، دیگر قابلیت استفاده نداشت و تخریبی اعلام شده است.

وی ادامه داد: ۲۴ مدرسه در شهرستان‌های گمیشان، آق‌قلا و گنبدکاووس براثر سیل تخریبی اعلام شده و باید نوسازی شود.

وی با اشاره به کمک خیران برای بازسازی مدارس تخریبی در مناطق سیل‌زده گفت: در گلریزان خیران که برای سه استان سیل‌زده از جمله گلستان انجام شد ۲۱۰ میلیارد تومان برای امر مدرسه‌سازی کمک جمع آوری شد. خیران تاکنون ساخت ۵۰ کلاس درس در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق‌قلا و گمیشان را تعهد کرده‌اند.

گوهری راد گفت: همچنین مجتمع آموزشی ٢٥ کلاسه در شهرستان گنبدکاووس با حضور حجت الاسلام علی ذوعلم معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور کلنگ زنی شد.

وی افزود: این مجتمع در مساحت ۱۰هزار مترمربع و با ظرفیت ۸۰۰ نفر دانش آموز پسر با هزینه پیش بینی شده حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تا دوسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین شامگاه یکشنبه پس از ورود وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه به گلستان، سالن ورزشی دانش آموزی المپیک گلستان افتتاح شد.

این سالن ورزشی دانش آموزی با هزار متر مربع مساحت ساختمان، ۳۳۰ متر مربع محوطه سازی و ۶ اتاق اداری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در گرگان ساخته شده است.

 

انتهای پیام /

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار