کریمی گفت: از محل اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور، ۳.۵ میلیارد اعتبار به موزه روستایی قرق در سال ۱۳۹۸ اختصاص می‌یابد.

اختصاص ۳.۵ میلیارد اعتبار به موزه روستایی قرق

به گزارش گلستان۲۴؛ «ابراهیم کریمی»  امروز(یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) در آیین گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در استان گلستان اظهار کرد: گلستان یک میراث فرهنگی است و نگارستانی از داشته‌های باارزشی از حوزه‌های مختلف تاریخی است که در کشور عرض‌اندام می‌کند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان تأکید کرد: آثار تاریخی و مفاخر استان منجر به تثبیت جایگاه گلستان شده است و امروز افراد زیادی دغدغه میراث دارند و میراث فرهنگی را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نکات دنبال می‌کنند.

 

کریمی افزود: بسیاری از ساختمان‌های تاریخی و میراث ما دستخوش تخریب و یا تعدی بود و  امروز خوشحالیم به‌جایی رسیدیم که این نگرانی از ذهن ما خارج شده و همه دست‌به‌دست یکدیگر دادند تا بتوانند این میراث را گسترش دهند.

 

وی گفت:  موزه‌ها به‌جای خود حائز اهمیت است و موزه‌های استان در حد کوچکی دیده می‌شد و به لحاظ کمیت و کیفیت به این موزه‌ها توجه چندانی نداشتیم و امروز حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان متذکر شد: دو موزه گمیشان و موزه خصوصی در گرگان توانستند کسب لوح برتر داشته باشند و این مهم به تلاش همه عزیزان بوده است.

 

کریمی افزود: امروز گمیشان در حوزه بافت و موزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در شهرستان‌های دیگر نیز این‌گونه است و دو موزه بزرگ گنبدکاووس و موزه روستایی در قرق دو پروژه مهم موزه در استان است.

 

وی خاطرنشان کرد: موزه بزرگ گنبدکاووس از سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده و در مدت یک ماه آینده اجرای عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان یادآور شد: موزه روستایی قرق استان از رهاورد سفر رئیس‌جمهور به استان ۷ میلیارد تومان اعتبار کسب کرد و امسال ۳.۵ میلیارد تومان برای این موزه اعتبار اختصاص یافته است.

 

کریمی تأکید کرد: سال گذشته نخستین موزه خصوصی در استان به بهره‌برداری رسید و امسال دومین موزه خصوصی را به بهره‌برداری رساندیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار