رگزاری مسابقات والیبال جام شهدای خدمت در آق قلا و گمیشان، بزرگداشت سالگرد بنیانگذار امام خمینی (ره) در سیمین شهر، کاشت ۴۰۰ هکتار کدو در اراضی گلستان و مهار آتش سوزی در اراضی زراعی روستای آرخ کوچک بندرترکمن از جمله اخبار کوتاه روز یکشنبه گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛ مسابقات والیبال جام رمضان تحت عنوان گرامیداشت شهدای خدمت که با حضور شش تیم در سالن سپاه گمیش تپه برگزار شده بود با قهرمانی تیم شهید جهانی به کار خود پایان داد.

**

آیین بزرگداشت سی امین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور روحانیون شیعه وسنی، فرماندار و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی گمیشان در مسجد عطا آخوند سیمن شهر برگزار شد.

**

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: امسال در ۴۰۰ هکتار از مزارع استان محصول کدو کشت شد که تاکنون ۴۰ درصد از این محصول برابر با ۶ هزار تن برداشت گردید.

مهقانی ادامه داد: این محصول در انواع، کدو مسمایی، خورشتی، حلوایی و تنبل و در واحد سطح هر هکتار ۳۵ تن برداشت و پیش بینی می‌شود چهاره هزار تن برداشت شود.

**

براثر برخورد کمباین با تیرهای برق واقع در مسیر جاده‌های بین مزارع در روستای آرخ کوچک شهرستان بندرترکمن ۵ هکتار از اراضی جو درو نشده دچار حریق شد که با حضور ماشین‌های آتش نشانی سیمین شهر و بندرترکمن حریق مهار و از سرایت به سایر اراضی جلوگیری شد.

**

رییس گروه برنامه ریزی و بودجه شیلات گلستان گفت: سیل اخیر به ۱۶۴ مزرعه پرورش ماهی خسارت زد و سبب تخریب آن‌ها شد که از این میزان ۱۰۲ مورد به صورت ۱۰۰ درصد خسارت دید.

این مزارع شامل بخشودگی حقابه می‌شوند و بر حسب دستور وزیر جهاد کشاورزی حداقل به مدت یکسال زراعی قابل اجرا خواهد شد.

**

مسابقات والیبال چهار جانبه شهرستان آق قلا با حضور تیم‌های منتخب گنبد کاووس، منتخب گرگان؛ منتخب آق قلا و منتخب گرگان در سالن امام خمینی (ره) آغاز شد.

این مسابقات سه شب به طول خواهد انجامید. در شب نخست این مسابقات از خانواده تعدادی از شهدای خدمت سیل با اهدای هدایایی تجلیل شد.

**

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آزادشهر از آغاز طرح نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی نسق در شهر نوده خاندوز این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح در ۴۱ هکتار با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

فاز اول این طرح در ۲۱ هکتار به پایان رسیده است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار