غراوی گفت: به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق بر اساس مصوبه شورای اداری ساعت کار دستگاه‌های اجرایی از روز (شنبه ۲۵ خرداد ) از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح آغاز و ساعت ۱۳:۳۰ خاتمه می یابد.

ساعات ادارات تغییر می کند

به گزارش گلستان۲۴؛ «میرمحمد غراوی» امروز(یکشنبه ۱۹ خرداد) در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند«استکبار جهانی دست از دشمنی خود برنمی دارد و لذا شاهد تحریم‌های اقتصادی هستیم.»

 

سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: وضعیت مالی کشور نیز مطلوب نیست و در ۲۱ استانی که دچار مشکلات ناشی از سیل شدند تلاش شد در این مسیر گام بردارند.

 


غراوی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات بهره‌گیری از توان بخش مردمی در اولویت کار دولت قرار می‌گیرد و خوشبختانه در این مسیر اهتمام خوبی داشتیم.

 


وی گفت: در بخش سیل بخشی از کشاورزی استان خسارت دید و تلاش‌هایی انجام شد که جبران خسارت‌ها اتفاق بیفتد‌.

 

سرپرست استانداری گلستان به خسارت‌های ناشی از سیل اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی تا کنون کل پرونده‌هایی که تشکیل شده ۳ هزار و ۹۵۸ پرونده بوده که برآورد خسارت‌های آن نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان است که ۲۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان تا کنون پرداخت شده است.

 


غراوی با بیان اینکه تاکنون ۳۲ میلیارد تومان برای پرداخت خسارت به بخش‌های مختلف سیل به حساب استانداری واریز شده است، افزود: تا کنون ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نقدی تاکنون پرداخت شده و مابقی خسارتها تعیین و تکلیف شده و تا روزهای آینده پرداخت می‌شود.

 


وی با بیان اینکه ۹۶ میلیارد تومان کل برآورد غرامت خسارتی است که در سیل اخیر باید پرداخت شود، گفت: ۱۲ هزا هکتار از اراضی که محصول خود را از دست داده بودند برای کشت دوم آماده شده است.

 


سرپرست استانداری گلستان متذکر شد: ۲۵۴ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات ۴درصدی ابلاغ شده و پرونده‌ها نیز به بانک معرفی شده است، ۷۷ واحد تولیدی در بخش کشاورزی از سیل  نیزخسارت دیدند و در تلاش هستیم که این خسات‌ها را پرداخت کنیم.

 


غراوی گفت: ۱۴۸ واحد صنعتی بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است و بیشتری آسیب را شهرک صنعتی آق‌قلا دیده و ۲ هزار و ۱۰۰ نفر بر اثر سیل اشتغال خود را از دست دادند.

 


وی افزود: ۱۳ واحد صنعتی هنوز اشتغال خود را آغاز نکردند و ۲۴۷ نفر بیکار هستند.

 


سرپرست استانداری گلستان خاطرنشان کرد: ۵ هزار واحد اصناف نیز از سیل خسارت دیده که ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده است.

 


غراوی با بیان اینکه از مجموع ۱۸ هزا و ۸۰۰ واحد، ۱۰ هزا ر و ۵۰۰ واحد روستایی بوده است، افزود: ۱۳ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای خرید منزل و معیشتی و ودیعه مسکن پرداخت شده است.

 


سرپرست استانداری گلستان گفت: با تغییر ساعت اداری در سال گذشته توانستیم مشکلات برق را برطرف کنیم و از شنبه هفته آینده(۲۵ خرداد) ساعت اداری به ۶:۳۰ دقیقه موکول می‌شود و ۱۳:۳۰ دقیقه بعدازظهر زمان خاتمه کار ادارات خواهد بود تا بتوانیم صرفه‌جویی مناسبی در این بخش داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار