درگیری بر سر حفر چاه آب در غرب گرگان :

فرماندار گرگان در آغازین روزهای کاری خود با یک حاشیه امنیتی در غرب گرگان بر سر "حفر چاه آب شرب "مواجه شده است .

نخستین حاشیه امنیتی حمیدی در فرمانداری گرگان + سند

به گزارش گلستان۲۴؛ احداث و حفاری چاه آب برای تامین آب شرب روستای نوچمن در محدوده بالادستی روستای سرکلاته باعث تشنج و درگیری های لفظی بین اهالی دو روستا شده است .

در پی این حادثه اهالی روستای سرکلاته با تهیه استهادیه ای خطاب به مسئولان استان خصوصا فرماندار گرگان با هشدار نسبت به عواقب اجرای چنین طرحی ، خواستار تعطیل شدن این طرح شدند .

در این استشهادیه آمده است :

ما اهالی روستای سرکلاته از بابت تصمیم گیری درباره حفر چاه آب آشامیدنی روستای نوچمن در اراضی روستای سرکلاته به دلیل حفر چندین حلقه چاه آب عمیق از طرف اداره آبیاری و ادراه آب و فاضلاب شهرستان گرگان جهت تامین آب شرب شهرستانهای اطراف که به صورت شبانه روزی در حال بهره برداری می باشد و به دلیل کمبود آب شرب روستای سرکلاته در فصول گرم و همچنین پیگیری چند مرحله ای شورای اسلامی و دهیاری روستای سرکلاته که بدون نتیجه مانده است و اگر هم لازم به حفر چاه و بهره برداری باشد می بایست در روستای سرکلاته صرف عام گردد لذا با توجه به عصبانیت شدید اهالی روستای سرکلاته نسبت به حفر چاه با ادعای مالکیت اجدادی مخالفت خود را شدیدا اعلام داشته و درخواست حذف این مورد حفاری را در روستای سرکلاته خواستاریم .

لذا ما تمامی اهالی روستای سرکلاته با تحریر این استشهاد و گواهی به استحضار می رسانیم هرگونه پیامد و عواقب ناشی از اصرار در حفر و احداث امورات فوق که مخالفت و واکنش اهالی روستای سرکلاته را در پی خواهد داشت با ان اداره و مجری طرح خواهد بود .

این استشهاد در 9 نسخه تحریر و گواهی و از طرف اهالی روستای سرکلاته به ادارات ذیربط ، شورای اسلامی و دهیاری روستای سرکلاته تقدیم می گردد .

رونوشت :

فرمانداری شهرستان گرگان جهت استحضار

فرماندهی انتظامی شهرستان گرگان جهت استحضار

شرکت آب منطقه ای گلستان جهت استحضار

اداره آب و فاضلاب روستایی استان گلستان جهت استحضار

اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان گرگان جهت استحضار

رئیس پلیس امنیت فرماندهی انتظامی استان گلستان جهت استحضار

رئیس محترم شورای بخش مرکزی شهرستان گرگان جهت استحضار

بخشدار مرکزی شهرستان گرگان جهت استحضار

شورای اسلامی و دهیاری محترم روستای سرکلاته جهت استحضار و اقدام لازم .

گفتنی است این دو روستا طی سالهای گذشته و قبل تر با توجه به مسیر عبوری اهالی روستای نوچمن از داخل روستای سرکلاته حاشیه هایی داشته اند که یک نمونه آن نصب دست انداز هایی بود که با فشار اهالی نوچمن و با حضور پلیس وتوسط اداره راهداری کنده و دست اندازهای استاندارد نصب شد ، البته اخیرا حاشیه های این دو روستا کمتر شده ولی این کار(حفر چاه) می تواند دوباره موجب برخی تحرکات خودسرانه بشود لذا از فرماندار گرگان درخواست داریم این موضوع را هر چه زودتر فیصله دهد .

0025

0026

 

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار