لیوانی گفت: ۳۰ درصد مدارس گلستان غیر مستحکم و غیر ایمن هستند و نیاز به مقاوم سازی دارند.

30 درصد مدارس استان غیر ایمنی اند

به گزارش گلستان۲۴؛ « یاسر لیوانی» امروز(شنبه یکم تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال برای مهرماه طبق برنامه‎ریزی انجام شده 200 کلاس درس را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان ادامه داد: خرید تجهیزات این مدارس اقدام شده و مقدار زیادی از این لوازم خریداری شده است و بخشی از آن نیز به مناقصه گذاشته شده و به زودی تامین می‌شود.

 

لیوانی یادآور شد: در مناطق سیل زده نیز اقدامات خوبی انجام شده و تامین اعتبار برای بهسازی و ساخت مدارس در این منطقه اتفاق افتاده و خیرین زیادی کمک کردند و 20 تا 25 مدرسه در شهرستانی سیل زده استان در هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

وی گفت: مدرسه تخریب شده از سیل نداشتیم ولی مدارسی در این مناطق داشتیم که تخریبی بودند و با توجه به اتفاق افتاده در اولویت شهرستان قرار گرفت و برنامه ریزی کردیم که این مدارس را شروع به ساخت کنیم و کمک شایانی نیز خیرین به ما انجام دادند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان یادآور شد: ۳۰ درصد مدارس گلستان غیر مستحکم و غیر ایمن هستند و نیاز به مقاوم سازی دارند و همه ساله اعتباراتی برای این مهم اختصاص می‎یابد.

 

لیوانی افزود: امسال اعتبارات خوبی برای مدارس نیمه تمام و مشارکت خیرین در نظر گرفته شده است، 305 مدرسه نیز از باد و طوفان در ماه‌های اخیر در استان خسارت دیدند و خیرین در این حوزه نیز ورود پیدا کردند و کمک خوبی داشتند.

 

وی گفت:بیش از 250 مدرسه خسارت دیده از باد و طوفان را در مدت دو ماه گذشته تعمیر کردیم و تعمیر نزدیک به 60 مدرسه دیگر باقی مانده که به زودی انجام می‎شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار