مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده از سیل‌زده این استان در حال بهسازی و مقاوم سازی است.

مقاوم سازی ۴۲۰۰ خانه سیل‌زده استان گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛ به نقل از روابط عمومی این اداره کل، محمدتقی زمانی نژاد اظهار داشت: تاکنون پرونده ۱۲ هزار و ۸۸۶ مالک خسارت دیده به بانک‌های عامل معرفی شده اما بانک‌ها فقط با دو هزار و ۲۰۶ مالک قرارداد امضا کرده‌اند

وی همچنین گفت: تاکنون مرمت و بازسازی ۷۲ واحدمسکونی به پایان رسیده و ۲۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به پنج هزار و ۱۶۷ واحد مسکونی خسارت دیده در سیل اخیر پرداخت شد.

زمانی‌نژاد اظهار داشت: طبق قولی دولت به مردم سیل‌زده، تلاش می‌کنیم واحدهای مسکونی تعمیری تا دو ماه آینده مرمت و بازسازی شود تا مردم بتوانند در منازل خود سکونت کنند.

وی گفت: برای واحدهای مسکونی احداثی نیز دولت تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی برای روستاها و ۵۰۰ میلیون ریالی در شهرها پیش‌بینی کرده و علاوه بر آن کمک‌های بلاعوض ساخت و تعمیر و همچنین کمک هزینه معیشتی نیز به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود.

بارش‌های شدید و رگباری باران در روزهای پایانی سال گذشته و طغیان رودخانه‌ها و سر ریز شدن سدهای بوستان در کلاله، گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و وشمگیر در آق قلا منجر به آبگرفتگی شهر و روستاهای گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان شد و خسارت زیادی به خانه ها، اراضی کشاورزی و زیرساختی این مناطق وارد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار