مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تحقق ۶۵ درصدی تعهد خیران مدرسه ساز گلستان خبرداد و گفت: حدود سه هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان استانداردهای لازم را ندارد.

3500 مدرسه استان استنداردهای لازم را ندارند

به گزارش گلستان۲۴؛ احسان گوهری راد بعدازظهر یکشنبه در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گلستان اظهار کرد: جشنواره خیرین مدرسه ساز گلستان با درگذشت مرحوم حافظی رئیس خیرین مدرسه ساز کشور همراه بود.

وی گفت: سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان تعهدی بود که خیران مدرسه ساز بابت ساخت مدارس در گلستان داشتند که ۶۵ درصد آن تحقق یافت و مدرسه ساخته شد.

گوهری راد ادامه داد: علیرغم کمک های انجام شده و خود اقداماتی که آموزش و پرورش و دولت انجام می دهند در حدود ۳۰ درصد از مدارس ما ایمن نیست.

وی با تأکید بر اینکه خیران مخصوصاً خیران استانی باید برای نوسازی و ایمن سازی مدارس پیش قدم شوند، اضافه کرد: از ۱۲ هزار کلاس درس استان حدود سه هزار و ۵۰۰ کلاس استانداردهای لازم را ندارد.

گوهری بیان کرد: امیدواریم با تلاش خیران و مردم این تعداد هر سال کمتر شده و روزی برسد که مدرسه ناایمن نداشته باشیم و اگر این اتفاق بیفتد ارتقاء کیفیت آموزشی هم روی خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه افراد زیادی به عنوان خیر در مدرسه سازی مشارکت می کنند، گفت: از دانش آموزان با جمع آوری پول توجیبی خود تا همکاران آموزش و پرورش و خیران میلیاردی با ما همکاری می کنند.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات برای جذب خیران مشارکت با خیر است؛ هر خیری که حداقل ۳۰ درصد فضا را تقبل کند و بسازد مابقی آن را از طریق نوسازی مدارس و آموزش و پرورش تأمین کرده و به نام آن خیر می سازیم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار