جانشین فرمانده انتظامی گلستان خبرداد:

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: مشکلات اقتصادی و اجتماعی عامل افزایش پرونده های قضایی است و همه باید تلاش کنند تا ورودی پرونده ها به دستگاه قضا کاهش یابد.

ورود ۴۰۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی گلستان زیبنده استان نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر دوشنبه در نشست مسئولان قضایی با ائمه جمعه استان گلستان اظهار کرد: قضاوت مسئله بسیار مهمی بوده و مهم ترین خطری که به تعبیر قرآن برای قوه قضائیه وجود دارد و می تواند به آن لطمه وارد کند، گرفتار شدن قضات به هوای نفس در زمینه اقتصادی و اجتماعی است.

وی افزود: ورود ۴۰۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی گلستان آمار بسیار بالایی است و زیبنده استان نیست.

امام جمعه گرگان ادامه داد: در کثرت پرونده های ورودی به دستگاه قضایی، قوه قضائیه نقشی ندارد بلکه بخش عمده کثرت پرونده ها به مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه باز می گردد.

وی با اشاره به اینکه فقر ریشه بسیاری از مفاسد در جامعه است، اضافه کرد: فقر و بیکاری در جامعه مشکلات عدیده ای به همراه دارد که همه مسئولان باید تلاش کنند این مباحث از جامعه ریشه کن شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: کمرنگ شدن مسائل اخلاقی و قناعت و افزایش چشم و هم چشمی در جامعه باعث افزایش ورودی پرونده به دستگاه قضایی استان شده است و همه مسئولان باید تلاش کنند تا ورودی پرونده ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه تلاش برای کاهش ورودی پرونده ها فقط مختص روحانیون، دانشگاهیان، دستگاه قضا، دولت، مجلس و دستگاه های فرهنگی به تنهایی نیست بلکه همه باید تلاش کنند، خاطرنشان کرد: علما با جایگاهی و نفوذی که در بین مردم دارند تلاش کنند تا با توسعه فضایل اخلاقی و آگاهی مردم به مسائل حقوقی تا آسیب های اجتماعی و ورودی پرونده ها به دستگاه قضا کاهش یابد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار